پزشكي و سلامتي پزشكي و سلامتي .

پزشكي و سلامتي

استفاده از حفاظ فلزي و حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني و تامين امنيت

استفاده از حفاظ فلزي و حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني و تامين امنيت

شايد به هنگام شنيدن توصيه هايي از افراد مختلف براي استفاده از حفاظ پنجره يا حفاظ فلزي و يا انواع حفاظ ها اين سوال در ذهنتان پيش آيد كه استفاده از حفاظ پنجره چه اهميت وضرورتي دارد؟

 

اهميت استفاده از حفاظ پنجره

اگر فرزند كم سن و سالي در خانه داريد يا اصلا فرزند كوچكي نداريد اما به هنگام آمدن افراد خردسال به منزل نگران بازيگوشي هاي آنها جلوي پنجره هاي در ارتفاع كم هستيد استفاده از حفاظ پنجره مي تواند خيال شما را از اين بابت آسوده نمايد.

 

حفاظ پنجره

 

اهميت استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره علاوه بر حفظ امنيت جاني افراد در برابر سقوط، از منزل شما در برابر سارقان نيز محافظ مي كند، با وجود حفاظ پنجره، سارقان قادر به ورود به منزل از طريق پنجره ها نخواهند بود.

همچنين برخي افراد نيز حفاظ پنجره را براي شكل و ظاهر زيبايي كه به ساختمان مي دهد استفاده مي كنند. حفاظ هاي شيك و مدرن ظاهر ساختمان را بسيار لوكس و زيباتر جلوه مي كنند.

 

حفاظ پنجره بيروني و داخلي

حفاظ پنجره بيروني كه گفته شد مي تواند از يك ساختمان ساده و معمولي، يك ساختمان شكيل و زيبا بسازد، ممكن است مورد پسند و سليقه برخي افراد نباشد و از نظر آنها، شكل و ظاهر ساختمان را تحت تاثير سو قرار دهد. اين افراد نيز نبايد نگران سقوط كودكان از پنجره و يا ورود سارق به منزل شان باشند، آنها مي توانند از حفاظ پنجره داخلي استفاده كنند اين حفاظ ها از داخل نصب مي شوند و نماي بيروني ساختمان را دچار تغيير و تحول نمي كنند. حفاظ هايي كه از داخل نصب مي شوند اندازه گيري متفاوتي از حفاظ هاي خارجي دارند، حفاظ هاي داخلي را بايد به هنگام ساخت به اندازه چارچوب داخلي پنجره توليد كرد.

سوالي كه در مورد نصب حفاظ پنجره داخلي پيش مي آيد درمورد نحوه تميز كردن پنجره است. دقت داشته باشيد كه حفاظ هاي داخلي ثابت نيستند و با توجه به اينكه از طريق لولا متصل مي شوند مي توان به راحتي آنها را باز و بسته كرد و به نظافت و تميز كردن شيشه پنجره ها اقدام نمود.

چه در مورد حفاظ هاي داخلي چه حفاظ هاي بيروني، بايستي نهايت دقت در طراحي صورت گيرد تا حفاظ مانع از عبور نور به داخل منزل نشود، حفاظ پنجره با تراكم بالا ممكن است باعث عدم رسيدن نور مناسب به داخل ساختمان شود.

 

ايمني شيشه ها با استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره ايمني شيشه ها را نيز تضمين مي كند. از قديم الايام به ياد داريد كه برخورد توپ بچه هايي كه در كوچه ها مشغول بازي بودند همواره تهديدي براي شيشه پنجره ها محسوب مي شد. هرچند كه امروزه ديگر اين شيوه تفريح علاقمندان خود را از دست داده و بيشتر كودكان و نوجوانان اكثر اوقات خود را در منزل يا بدور از اجتماعات مي گذرانند اما برخورد هر شي يا پرتابه ديگري مي تواند سبب ايجاد خسارت در مورد شيشه هاي پنجره ها شود.

 

ايمني شيشه ها با استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره كه حفاظ فلزي است عموما از جنس فلزاتي چون آلومينيوم و آهن ساخته مي شود و قيمت آن علاوه بر جنس، تحت تاثير عوامل مختلفي چون نوع طراحي، ميزان فلز به كار رفته در حفاظ پنجره و غيره است.

 

امنيت بيشتر منزل با استفاده از حفاظ شاخ گوزني

علاوه بر استفاده از حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني ترفند ديگري براي محافظت از منزل در برابر سارقان است. همچنين حفاظ شاخ گوزني نيز باعث ابهت بيشتر ساختمان و داشتن ظاهر و نمايي لوكس در آن مي شود. نيروهاي امنيتي و اجتماعي نيز استفاده از حفاظ هاي شاخ گوزني، بوته اي و ... را براي حفظ امنيت در ساختمان تاييد كرده و توصيه مي كنند.

 

امنيت بيشتر منزل با استفاده از حفاظ شاخ گوزني

همانطور كه مي دانيد امروزه افراد از ابزار و وسايل زيادي براي محافظت از منزل در برابر متجاوزان به اموال استفاده مي كنند. برخي بدين منظور منزل را مجهز به دزدگير مي كنند برخي ديگر از دوربين هاي مداربسته در داخل و اطراف منزل استفاده مي كنند و ... بيشتر اين شيوه ها هزينه بالايي را در پي دارند و شايد به همان اندازه نيز كارايي نداشته باشند و با قطع سيمي از كار بيفتند، نصب آنها نيز مشكل بوده و نياز به سرويس و نگهداري مداوم دارند. در اين بين استفاده از حفاظ پنجره و حفاظ شاخ گوزني بر روي ديوارها روش مناسبي است كه در حين حفظ امنيت منزل نياز به مراقبت پس از نصب ندارد و وظيفه محافظت از ساختمان را به نحو احسنت انجام مي دهد.

حفاظ شاخ گوزني در حال حاضر يكي از حفاظ هاي بسيار مورد پسند و استقبال در جامعه است كه همانطور كه شاخ گوزن راهي براي ايمني اين حيوان مهيا مي سازد استفاده از حفاظ شاخ گوزني نيز راهكار مناسبي براي حفاظت از ساختمان و ايمني بيشتر آن است.

 

حفاظ شاخ گوزني

 

حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني

حال كه در مورد حفاظ پنجره و حفاظ شاخ گوزني و انواع حفاظ روي ديوار ي صحبت كرديم شايد با خود بگوييد كه راهكار پيشنهادي ما براي جلوگيري از ورود افراد ناخواسته و سارقان از طريق درب به داخل منازل چيست؟ حفاظ درب آكاردئوني بهترين گزينه براي اين منظور مي باشد. حفاظ درب آكاردئوني را شايد در بيشتر آپارتمانها ديده باشيد. واحدهاي آپارتماني با استفاده از اين حفاظ امنيت واحد خود را تامين مي كنند.

 

حفاظ فلزي

نرده فلزي چيست؟ زماني كه مي گوييم نرده فلزي در واقع منظور اين است كه اين نوع حفاظ ها از جنس آهن هستند. به همين دليل هم اغلب به آن ها نرده فلزي گفته مي شود اما حفاظ ديوار و حفاظ پنجره نيز از جمله ديگر اسم هايي است كه به نرده فلزي نسبت مي دهند. شايد تصور شما از اين نوع حفاظ ها اين است كه يك تكه آهن كه به يك شكل خاصي طراحي شده است روي ديوار و يا پنجره خانه شما قرار خواهد گرفت اما اينطور نيست و در واقع زماني كه شما از اين حفاظ ها استفاده مي كنيد مي توانيد آن ها را با اشكال مشخصي براي استفاده انتخاب كنيد كه زيبايي نماي ساختمان شما را نيز حفظ خواهند كرد.

 

حفاظ فلزي

 

حفاظ درب آكاردئوني

البته استفاده از حفاظ درب آكاردئوني محدود به استفاده در آپارتمان ها و درب هاي منازل نيست و از آن مي توان براي محافظت در درب هاي انبارها، مغازه ها و غيره نيز استفاده كرد. حفاظ درب آكاردئوني فضاي زيادي را نيز اشغال نمي كند و محوطه سالن و راه پله هاي شما را مخلل نمي نمايد.

عوام، بيشتر حفاظ درب آكاردئوني را با نام هايي چون درب كشويي و درب كركره اي مي شناسند. اين حفاظ تاشو حداقل مكان را اشغال كرده و حداكثر امنيت را براي منزل شما فراهم مي آورد.

حفاظ هاي درب آكاردئوني (آكاردئوني اشاره به ساز آكاردئون دارد كه براي ساختن و طراحي اين حفاظ از آن الهام گرفته شده است) با اينكه يك حفاظ فلزي هستند اما وزن كمي دارند و به راحتي با دست باز و بسته مي شوند. براي راحتي بيشتر افراد امكان اتصال ريموت به اين حفاظ ها نيز فراهم شده و از اين رو زحمت باز و بسته شدن آنها با دست را نيز از بين مي برد. استفاده از حفاظ درب آكاردئوني در پاركينگ ها نيز مزاياي زيادي مي تواند داشته باشد چرا كه سنگيني درب هاي متداول به عنوان درب پاركينگ را ندارد و امكان استفاده از ريموت براي آن نيز وجود دارد.

 

استفاده از حفاظ درب آكاردئوني در آپارتمانها

همانطور كه مي دانيد زندگي شهري امروز و افزايش روزافزون جمعيت اينگونه طلبيده است كه افراد در آپارتمان ها و برج هاي آسمان خراش زندگي كنند. برجهايي كه شايد بيش از صدها خانوار در آن روزانه رفت و آمد مي كنند و پس از عمري زندگي در يك ساختمان هنوز همديگر را نمي شناسند. همچنين براي تامين مخارج زندگي و مسئله رواج استقلال مالي زنان، امروزه بيشتر منازل و واحدهاي آپارتماني در طول روز خالي هستند و اين امر افزايش سرقت و دزدي را در بيشتر شهرها موجب شده است. براي اين منظور است كه گفته مي شود به كارگيري حفاظ درب آكاردئوني مي تواند خيال شما را از بابت امنيت منزل به هنگام ترك آن آسوده نمايد.

آنچه كه گفته شد بيشتر از جهت ارائه يك راهكار براي حفاظت از منزل، اموال و كالاها در برابر افراد متجاوز داراي اهميت است و محصولات معرفي شده از حفاظ پنجره و حفاظ درب آكاردئوني گرفته تا حفاظ شاخ گوزني روي ديوارها مي توانند اين امنيت را براي شما، خانواده و اموالتان تامين كنند.

 

منبع ahaniranian.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۵۹:۴۹ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)

بهترين بانك هاي كانادا

افتتاح حساب بانكي در كانادا
اگر به عنوان يك مهاجر جديد در كشور كانادا كه شهروند رسمي نيست نمي دانيد چگونه بايد يك حساب بانكي باز كنيد، اين بخش هرآنچه نياز باشد در اين مورد بدانيد را در اختيارتان قرار مي دهد.

سوال اول شما اين است كه آيا اصلا مي توان در چنين شرايطي حساب بانكي باز كرد. در پاسخ بايد بگوييم بله. براي افرادي كه شهروند و مقيم اين كشور نيستند امكان باز كردن حساب بانكي فراهم است.

در نظر داشته باشيد براي باز كردن حساب در برخي بانك ها بايد به شكل حضوري به شعبه مورد نظر رفته و اقدام به باز كردن حساب كنيد. اما ساير افراد مي توانند اين پروسه را كاملا به شكل آنلاين انجام دهند. در ادامه نحوه باز كردن حساب را با هم مرور مي كنيم:

مدارك لازم براي حساب بانكي كانادا
به عنوان يك غير شهروند، براي باز كردن حساب در بانك هاي كانادا به اسناد خاصي نياز خواهيد داشت كه در ادامه آن ها را ذكر كرده ايم:

 پاسپورت
يك فرم ثانوي شناسايي ( گواهي نامه رانندگي يا كارت اعتباري)
اسناد و برگه هاي مربوط به مهاجرت
شماره بيمه اجتماعي
ممكن است اسناد مورد نياز بانك ها با هم فرق داشته باشد. بنابراين بهتر است حتما اين موضوع را از طريق بانك مورد نظرتان پيگيري كنيد.

باز كردن حساب بانكي كانادا قبل از مهاجرت
در برخي از شعبات و بانك ها مي توان حتي قبل از رسيدن به كشور كانادا حساب بانكي باز كرد. يكي از باور هاي غلط و عمومي در مورد بانكداري آنلاين امن نبودن آن است. اما در حقيقت شرايط كاملا برعكس است. شركت بيمه پيش پرداختي كانادا ( CDIC) تمام پيش پرداخت هاي آنلاين را پوشش مي دهد.

اگر سيستم آنلاين دچار اختلال و مشكل شود ( كه اين موضوع به شدت نادر است)، تا ميزان ۱۰۰ هزار دلار كانادا ( ۷۵ هزار دلار آمريكا) مورد پوشش قرار مي گيريد.
محصولات سرمايه گذاري ( نظير سهام ها و بودجه هاي مشترك) تحت اين پوشش قرار ندارند.

ايجاد حساب بانكي كانادايي به صورت آنلاين با سرعت بالا و در يك پروسه ساده پيگيري مي شود. دستورالعمل هاي دقيق و اطلاعات مربوط به نحوه انجام اين كار را معمولا مي توان در وب سايت بانك ها مشاهده كرد. اسنادي كه معمولا مورد نظر هستند عبارتند از:

پاسپورت
برگه ها و اسناد مهاجرتي
مجوز موقت كار، اقامت يا تحصيل
اگر حساب بانكي خود را به شكل آنلاين باز مي كنيد، ايده خوبي است كه قبل از انجام اين كار با بانك مورد نظر تماس بگيريد و سوالات خود در مورد پروسه كار را بپرسيد. امكان برقراري ارتباط از طريق ايميل، تماس و حتي چت آنلاين وجود دارد و اين به بانك مورد نظر شما برميگردد.

آن ها به شما خواهند گفت كه آيا به اسناد اضافه و بيشتري نياز است يا خير. همچنين در صورت نياز به حضور فيزيكي در شعبه بانك پس از ورود به كانادا به شما اطلاع داده خواهد شد.

بهترين بانك هاي كانادا
شش بانك برتر در كانادا كه بازار تحت سلطه آن ها است عبارتند از:

رويال بانك كانادا
بانك تي دي
بانك اسكوچيا
بانك مونترال
بانك تجارت امپريال كانادا
بانك ملي كانادا ( اين بانك بيشتر در استان كبك فعاليت دارد)

براي اطلاعات بيشتر در خصوص حساب بانكي كانادا مي توانيد به آدرس زير مراجعه كنيد:

https://iranaplo.com/2396

موسسه حقوقي اَپلو | مهاجرت به كانادا | اخذ اقامت كانادا | اخذ پاسپورت كانادا

 


برچسب: #كانادا، #بانك-هاي-كانادا، #ويزاي-كانادا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۳۸:۰۱ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)

هولتر مانيتورينگ قلب

هولتر مانيتورينگ قلب چيست؟
در اين روش يك دستگاه الكتريوكارديوگرام (ECG) كوچك به بدن وصل شده و قلب را در طول فعاليت‌هاي روزانه پايش مي‌كند. براي تشخيص مشكلات قلبي معمولا از ECG استفاده مي‌شود كه تصويري از فعاليت الكتريكي قلب ايجاد مي‌كند. اگر اين روش كافي نباشد مانتورينگ هولتر 24 ساعته درخواست مي‌شود.

روش استفاده از اين دستگاه مانند دستگاه ECG است. اين دستگاه كوچك تارهاي الكتريكي نازك با الكترودهايي دارد كه به نواحي مختلف قفسه سينه وصل مي‌شود. بسته به شدت و دفعات علائم مي‌توان پايش 12 ساعته، 24 ساعته و 48 ساعته انجام داد. در صورت علائم زير از پايش هولتر قلب استفاده مي‌شود:
ضربان قلب تند يا كند
سرگيجه
ضعف و خستگي
درد قفسه سينه
تنگي نفس
ضربان قلب نامنظم
تپش قلب
سرگيجه حين استفاده از پيس‌ميكر
بسيار از مشكلات قلبي زماني رخ مي‌دهد كه بيمار در مطب پزشك نيست. پس يكي از مزاياي پايش هولتر اين است كه هر زماني كه مشكلي باشد آن را ثبت مي‌كند.

همچنين، اين دستگاه مشكلات قلبي بيماران قلبي را در طول روز ثبت مي‌كند كه به مراتب راحت‌تر از بستري شدن و ثبت اين مشكلات در بيمارستان است. يكي از موارد ديگر استفاده از دستگاه پايش هولتر 24 ساعته قلب بررسي پاسخ به داروهاي تجويز شده براي مشكلات قلبي است.
نحوه استفاده از هولتر قلب
استفاده از هولتر مانيتورينگ قلب ساده است. دستگاه را مي‌توان به راحتي در دست نگه داشت يا دور گردن يا مچ دست انداخت. الكترودهايي به بدن وصل شده كه از طريق سيم‌هاي الكترونيكي بنام ليد به دستگاه اصلي متصل هستند. تكنسين الكترودها را با استفاده از ژل چسبنده‌اي به پوست وصل كرده و در صورت نياز موهاي محل مورد نظر را شيو مي‌كند.

فلز موجود در الكترودها سيگنال‌هاي فعاليت قلبي را دريافت كرده، به دستگاه ارسال كرده و اين سيگنال‌ها توسط دستگاه ثبت مي‌شود. در صورت افتادن يا شل شدن الكترودها بايد آن‌ها را دوباره نصب كرد كه پزشك نحوه اين كار را به بيمار ياد مي‌دهد.
نكات مهم درباره هولتر 24 ساعته قلب
پزشك مراحل كار را به شما توضيح مي‌دهد. نكات زير را رعايت كنيد تا نتيجه اشتباه نشود و نياز به تكرار تست نباشد.
از استحمام و شنا در طي تست خودداري كنيد. با استفاده از پارچه مرطوب و صابون صورت، زير بغل، ناحيه تناسلي و كشاله ران را تميز كنيد. نبايد دستگاه مانيتور، ليدها و الكترودها خيس شود.
تمام كارهاي روزانه خود را به روال هميشه انجام دهيد؛ مثلا ورزش روزانه (البته نه تا حدي كه آنقدر عرق كنيد كه دستگاه و اجزايش خيس شود).
مي‌توانيد طبق روال عادي به مدرسه يا سركار برويد. مصرف الكل و كافئين را محدود كنيد.
هر گونه فعاليت و علائم قلبي را ثبت كنيد و بعدا پزشك با تحليل نتايج مشكل را تشخيص مي‌دهد. با ثبت علائم اشاره كنيد كه در حال چه كاري بوديد، مشغول خوردن چه غذاي يا نوشيدني بوديد، چقدر استرس داشتيد، در حال فعاليت بوديد يا مشغول استراحت.
در طول روز چك كنيد كه الكترودها متصل باشند.
به محل‌هايي كه ولتاژ بالاي برق دارد نرويد چرا كه نتيجه را مختل مي‌كند. از قرار گرفتن در معرض ميدان مغناطيسي قوي مانند دستگاه MRI و فلزياب خودداري كنيد. از استفاده از بعضي وسايل الكترونيكي مثل مسواك برقي، ريش‌تراش، مايكرويو و موبايل هم بايد اجتناب كنيد.
عوارض استفاده از دستگاه هولتر مانيتورينگ قلب
اين تست كاملا غيرتهاجمي است و خطري ندارد. تنها خطر احتمالي ناراحتي پوستي در قسمت اتصال الكترودهاست. اگر به چسب يا ژل حساسيت داريد به پزشك اطلاع دهيد تا از ماده ديگري براي اتصال استفاده شود.
نتيجه استفاده از هولتر قلب چه چيزي را نشان مي دهد؟
پس از انجام تست به پزشك مراجعه كنيد تا دستگاه را از شما جدا كند. يادداشت‌هاي خود را به پزشك تحويل دهيد. پزشك نتيجه ثبت دستگاه و يادداشت‌ها را بررسي كرده و مشكلات قلبي احتمالي، علائم و علل بالقوه و حتي مشكلاتي كه به دليل مصرف دارو ايجاد شده را تشخيص مي‌دهد. گاهي نتيجه قطعي پس از 1 الي 2 هفته آماده مي‌شود.

پس از تشخيص گزينه‌هاي درماني مطرح مي‌شود. اگر هم‌ اكنون تحت درمان هستيد در صورت نياز دوز دارو تنظيم شده يا دارو تغيير مي‌يابد.

گاهي تشخيص پس از انجام پايش هولتر هم ممكن نيست. يعني ممكن است بيمار در طول آن روز اصلا علامتي نداشته باشد يا دستگاه هيچ فعاليت غيرطبيعي را ثبت نكرده باشد. در اين صورت نياز به انجام تست‌هاي ديگر است. شايد هم پزشك درخواست پايش هولتر طولاني‌تري را بدهد.

هولتر مانيتورينگ بي‌سيم و ECG امكان انجام پايش قلبي طولاني‌مدت‌تر را فراهم مي‌كند. در آخر با اينكه ممكن است تحمل 24 ساعته هولتر مانيتورينگ كمي سخت باشد، اما اطلاعات حياتي از وضعيت قلبي در اختيار پزشك مي‌گذارد.

براي اطلاعات بيشتر در خصوص هولتر قلب مي توانيد به آدرس زير مراجعه كنيد:

https://mehrad.hospital/429

بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي مهراد


برچسب: #هولتر-مانيتورينگ-قلب، #هولتر-قلب، #بيماري-قلبي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۱۶:۰۲ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)

علائم بارداري

ريزترين علائم بارداري
علائم اوليه زير يك راهنما براي زنان است. بسياري از علائم اوليه شبيه علائم پيش از قاعدگي است.

تورم و حساسيت سينه‌ها
ممكن است اولين علائم بارداري در سينه‌ها ايجاد شود و در طي دو هفته پس از بارداري، حساسيت و درد در سينه‌ها به دليل تغييرات هورموني رخ دهد. ممكن است احساس پري يا سنگيني در سينه داشته باشيد.

خستگي
در اوايل بارداري سطح هورمون پروژسترون افزايش يافته كه در دوز بالاي اين هورمون خواب القا مي‌شود. به علاوه، سطح پايين قند خون، فشار خون پايين و توليد سلول‌هاي خوني سبب كاهش انرژي در طي بارداري مي‌شود.

گرفتگي و لكه بيني
گاهي اولين علامت بارداري لكه بيني است كه به آن خونريزي لانه‌گزيني گفته مي‌شود و در طي روز ۱۰ تا ۱۴ پس از بارداري مشاهده مي‌شود. اين خونريزي رنگ روشن‌تري نسبت به خون قاعدگي داشته و طولاني مدت هم نيست.

حالت تهوع با يا بدون استفراغ
بيماري صبحگاهي در هر زماني در طول شبانه‌روز ايجاد شده و يكي از علائم اوليه بارداري است.

افزايش اشتها
در بارداري اشتها براي غذا‌هاي خاصي مانند قهوه و غذاهاي سرخ‌كردني زياد مي‌شود كه علامتي بسيار شايع است.

سردرد
در صورت حاملگي در هفته هاي اول و با افزايش گردش خون به دليل تغييرات هورموني ممكن است سردردهايي مكرر و خفيف ايجاد شود.

يبوست
يبوست يكي ديگر از علائم اوليه بارداري است كه به دليل افزايش پروژسترون و آرام‌تر حركت كردن غذا در روده‌ها ايجاد مي‌شود.

نوسانات خلقي
افزايش هورمون‌ها در بدن در اوايل بارداري سبب اندوه و احساسات غيرمعمول مي‌شود. اين حالات در سه ماهه اول شايع‌تر است.

ضعف و سرگيجه

با گشاد شدن عروق و كاهش فشار خون ممكن است احساس سبكي در سر و سرگيجه كنيد. ضعف هم به دليل كاهش قند خون شايع است.

افزايش دماي پايه بدن
دماي پايه بدن دماي دهاني در اول صبح است. دما كمي پس از تخمك‌گذاري بالا رفته و تا قاعدگي بعدي در همان سطح مي‌ماند. اگر دماي پايه بدن خون را چارت كنيد و براي مدت بيش از دو هفته پس از تخمك‌گذاري بالا بماند يعني ممكن است باردار باشيد.

عقب افتادن قاعدگي
يكي از علائم اوليه بارداري عقب افتادن قاعدگي است. همين علامت سبب مي‌شود كه زنان به دنبال نشانه‌هاي ديگر بارداري باشند. بعضي زنان ممكن است لكه‌بيني داشته باشند. ممكن است تا وقتي كه قاعدگي‌تان عقب نيفتد به هيچيك از علائم ديگر بارداري توجه نكنيد.

علائم بارداري قبل از عقب افتادن پريود
اگر دوره قاعدگي‌تان ۲۸ روز طول مي‌كشد، احتمالا در حوالي روز ۱۴ پس از اولين روز آخرين قاعدگي يكي از تخمدان‌هايتان تخمك‌گذاري كند. تخمك به سمت لوله‌هاي فالوپ رفته و در اينجا ممكن است با اسپرم تركيب شود. اسپرم مي‌تواند تا ۵ روز در بدن زن دوام آورد و طول عمر تخمك هم يك روز است. يعني پنجره بارداري شما ۵ روز قبل از تخمك‌گذاري تا ۱ روز پس از آن است. در زير به وقايع قبل از بارداري به بعد اشاره مي‌شود.

علائم حاملگي در هفته اول بعد از لقاح
سفر بارداري از همينجا آغاز ميشود. اما عملا هنوز باردار نيستيد. مراقبين سلامت دوره بارداري را ۴۰ هفته از اولين روز آخرين قاعدگي در نظر مي‌گيرند. تخمك‌گذاري و بارداري ۱۴ روز پس از اين زمان (در شرايطي كه دوره قاعدگي ۲۸ روزه باشد) رخ مي‌دهد. كمي گيج‌كننده است ولي در هفته اول بارداري هنوز باردار نيستيد!

هفته دوم بارداري
در هفته دوم بارداري دوره قاعدگي تمام شده و اگر مقاربت داشته باشيد و تخمك و اسپرم تركيب شود باردار مي‌شويد.

هفته سوم بارداري
در هفته سوم بارداري اتفاقات زيادي در شكمتان مي‌افتد. وقتي تخمك و اسپرم در لوله فالوپ تركيب شوند يك سلول واحد بنام زيگوت در روندي بنام لقاح تشكيل مي‌شود. زيگوت حاوي كروموزوم‌هاي مادر و پدر است و اولين تركيب ژنتيكي فرزند آينده‌تان است. زيگوت به سمت رحم رفته و به سلول‌هاي بيشتري تقسيم مي‌شود.

علائم صد در صدي بارداري
اگر دوره قاعدگي‌تان منظم است، اولين احتمال بارداري عقب افتادن قاعدگي است. در اين صورت يك تست خانگي بارداري بدهيد. اين تست‌ها هورمون‌ بارداري بنام hCG در ادرار مي‌سنجد. اگر تست را زود انجام دهيد به دليل مقدار كم اين هورمون ممكن است نتيجه دقيقي نگيريد. روي بسته تست را بخوانيد تا بفهميد كه دقيقا چه زماني بايد تست را انجام دهيد. براي بعضي تست‌ها نياز است كه حداقل تا يك روز پس از قاعدگي عقب افتاده صبر كنيد. در بعضي ديگر هم ممكن است مقادير كم hCG تشخيص داده شده و زودتر نتيجه را نشان دهد. مي‌توانيد از مراقب سلامت خود بخواهيد كه براي تاييد بارداري، آزمايش خون درخواست دهد.

براي اطلاعات بيشتر در خصوص علائم حاملگي در هفته اول مي توانيد به آدرس زير مراجعه كنيد:

https://babyking-co.com/224

پوشك كودك بيبي كينگ


برچسب: #بارداري، #علائم-بارداري، #علائم-حاملگي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۹:۴۷ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)

موارد استفاده از درماپن ۳

موارد استفاده از درماپن ۳
 
ضد پيري
درماپن باعث ايجاد يك پاسخ درماني ايمن در بدن مي شود تا كلاژن طبيعي و توليد الاستين را از داخل پوست تحريك كند . اين كار بدون عوارض جانبي شديد و نياز به ريكاوري انجام مي شود  . هم چنين ترميم لايه هاي پوست سريع تر انجام مي باشد. 

بعد از استفاده شما از بهترين دستگاه ميكرونيدلينگ ( درماپن ۳ ) به نظر مي رسد منافذ پوست شما تميز تر و روشن تر و محكم تر شده اند و  چين و چروك ها كاهش يافته اند.​

از دستگاه ميكرونيدلينگ درماپن ۳ مي توان در نواحي صورت، اطراف  لب، اطراف چشم، اطراف گوش، گردن، قفسه سينه، دست ها و پوست سر استفاده مي شود.
زخم
 درماپن تنها دستگاه ميكرونيدلينگي است كه براي اسكارها موثر مي باشد.  از جمله اسكار هاي جراحي، سوختگي و ناشي از آكنه.  نفوذ سوزن آن مي تواند تا ۳.۰ ميلي متر باشد.  

رنگدانه
 برخلاف ليزرهاي ديگر، درماپن خطر آسيب ديدگي ناشي از گرما و هايپرپيگمانتاسيون را كاهش مي دهد، در حالي كه عملكرد سلول ها را ارتقا مي بخشد.  اين امر روشي مناسب براي هر بيمار مبتلا به ملاسما و مستعد ابتلا به هايپرپيگمانتاسيون است.  درمان بر روي همه انواع پوست ها و قوميت ها نيز مناسب است.  همچنين درماپن در درمان ويتيليگو نيز مؤثر است.  درمان هاي باليني درماپن به چهار روش براي برطرف كردن هايپرپيگمانتاسيون و ملاسما موثر است.

درماپن مي تواند براي بسياري از شرايط از جمله: روزاسه، تلانژكتازي ، درماتيت سبورئيك، آلوپسي و موارد ديگر مؤثر باشد.
درماپن چگونه اثر مي كند؟
 
بهترين دستگاه ميكرونيدلينگ (درماپن) روش القاء كلاژن را در مقايسه با ساير روش هاي تزريقي بهتر فراهم مي كند.  در اين روش، بيشتر از  ۱۳۰۰ سوزن به پوست وارد مي شود كه توليد كلاژن و الاستين را افزايش مي دهند.  در نتيجه اين اين روش توانايي ذاتي پوست براي بازسازي را تحريك مي كند. 
تفاوت درماپن ۳ با ساير روش هاي درماني
فيلر هاي پوستي
درماپن ۳ امكان تنظيم دقيق عمق سوزن بسته به منطقه مورد نظر را فراهم مي كند. از اين رو، از آسيب پوستي كه مي تواند باعث پارگي شود، جلوگيري كند.  علاوه بر اين، ميزان نفوذ سوزن آن به طور قابل توجهي بيشتر از فيلر  است كه منجر به نتايج بهتر مي شود.
ليزر فركشنال
درماپن ۳ قادر به ايجاد نتايجي همانند ليزر فركشنال بدون خطر هايپر پيگمانتاسيون، هايپو پيگمانتاسيون و همچنين ساير عوارض جانبي مرتبط با آن مي باشد.
لطفا در نظر داشته باشيد كه نسخه هاي زيادي از دستگاه درماپن با كيفيت متفاوت موجود مي باشد. ما از دستگاه معتبر اصلي استفاده مي كنيم.
موارد قابل درمان با دستگاه درماپن ۳
 
 درماپن ۳ نتايج بسيار خوبي را در درمان زخم ها، استريا، هايپرپيگمانتاسيون و چين و چروك ارائه مي دهد.  در مناطق تحت درمان متوجه قرمزي جزئي خواهيد شد كه به سرعت از بين مي رود. اولين اثرات درماني پس از گذشت چند روز قابل مشاهده است و با گذشت زمان نتايج بهتر مي شوند. 
 هر چند وقت يكبار مي توان ميكرونيدلينگ را انجام داد؟
 
 درمان ها به طور كلي بسته به نشانه ها و نوع پوست ، در فواصل ۳ تا ۶ هفته انجام مي شوند.  ما اكثراً ۳ تا ۵ درمان را توصيه مي كنيم كه نتايج بعد از اولين درمان قابل رويت است.
دكتر گيتي مجيدزاده
تزريق ژل | جوانسازي پوست

منبع:

https://majidzadeh.doctor/


برچسب: #درماپن، #درماپن-3، #ميكرونيدلينگ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۱:۰۳ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)