پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

علائم پیری زودرس چیست؟

علائم پیری زودرس 
روند پیری برای همه متفاوت به نظر می رسد، اما علائم خاصی از پیری وجود دارد که اگر قبل از ۳۵ سالگی متوجه آنها شوید به عنوان  “پیری زودرس” تلقی می شود.

لکه های خورشید
لکه های آفتاب، لکه های پیری نیز نامیده می شوند. لکه های مسطحی بر روی پوست شما ایجاد می شوند که ناشی از سالها قرار گرفتن در معرض آفتاب است. این لکه های رنگدانه ای ممکن است در صورت، پشت دست ها یا بازوها ایجاد شوند. معمولا در ۴۰ سالگی یا پس از آن ظاهر می شوند.

دستان خسته
با گذشت زمان، لایه های بالایی پوست نازک می شوند و حاوی پروتئین های ساختاری کمتری مانند کلاژن هستند که به پوست فرم می دهند. در نتیجه ممکن است دستان شما حالت بدن، نازک تر و مستعد چین و چروک شوند. هیچ معیاری عینی برای زمانی که دست ها پیرتر به نظر می رسند وجود ندارد، اما بیشتر افراد در اواخر دهه ۳۰ و اوایل ۴۰ سالگی متوجه پیری دستان خود می شوند.

التهاب یا هایپرپیگمانتاسیون در امتداد قفسه سینه
بسیاری از افراد با افزایش سن دچار تغییر رنگ تکه ای بر روی سینه خود می شوند.

مشابه لکه های خورشید، این مناطق با رنگدانه های متفاوت می توانند در اثر آسیب سلول های شما در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب قرار بگیرند. این نوع هایپرپیگمنتیشن همیشه با افزایش سن ارتباط ندارد و می تواند در نتیجه اگزما یا سایر بیماری های پوستی باشد که به سلول های ملانین موجود در پوست آسیب می رساند. وقتی این بیماری پوستی به طور معمول ظاهر می شود، میانگین سنی وجود ندارد.

خشکی یا خارش پوست
خشکی یا خارش پوست (خشکی پوست) ممکن است بیشتر به دلیل این که پوست دچار کمبود آب می شود اتفاق بیافتد. در نزدیکی ۴۰ سالگی ممکن است متوجه شوید که پوست شما خشک و مستعد پوسته پوسته شدن می شود.

چروک یا افتادگی
با ورود به سن ۳۰ سالگی، پوست تولید کلاژن را کاهش می دهد، کلاژن پروتئینی است که به پوست فرم می دهد. با کلاژن کمتر در پوست، ایجاد چروک و افتادگی راحت تر می شود. این اتفاق ممکن است بیشتر در نواحی اطراف عضلات پر استفاده، مانند پیشانی مشاهده شود. سنی که مردم برای اولین بار متوجه چین و چروک می شوند متفاوت است و استاندارد کمی برای زمان ” پیری زودرس” وجود دارد.

ریزش مو
با از بین رفتن سلولهای بنیادی که باعث رشد موهای جدید در فولیکول های مو می شوند، ریزش مو اتفاق می افتد. تغییرات هورمونی، عوامل محیطی، ژنتیک و رژیم غذایی شما در سرعت این اتفاق نقش دارند.

حداکثر ۴۰ درصد زنان بالای ۷۰ سال ریزش مو دارند و مردان بعد از ۵۰ سالگی دچار ریزش مو می شوند.

منبع...


برچسب: پیری،پیری زودرس،سالمندان،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۴:۴۶ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)