پزشكي و سلامتي پزشكي و سلامتي .

پزشكي و سلامتي

آلت تناسلي پرده دار

آلت تناسلي پرده دار يك بيماري است كه به صورت مادرزادي يا به عنوان يكي از عوارض ختنه كردن به وجود مي آيد. در اين بيماري يك پرده از جنس پوست كيسه بيضه به بالاي آلت تناسلي مردانه متصل شده و آلت تناسلي را كوچك تر نشان داده مي شود. اين وضعيت سلامت فرد را تحت تاثير قرار نداده اما در بزرگسالي مي تواند سبب بروز عوارضي شود.


تعريف آلت تناسلي پرده دار
آلت تناسلي پرده دار يك بيماري مادرزادي است كه در آن لايه اي از پوست زاويه آلت و كيسه بيضه را پوشانده و به نقاط بالا تري از آلت تناسلي متصل شده است.

اين وضعيت سبب كوچك شدن كاذب آلت تناسلي طبيعي مي شود. آلت هاي تناسلي با اندازه طبيعي ممكن است به دليل مواردي همچون اضافه بودن بافت هاي پيش عانه اي يا كيسه بيضه، ابتلا به فيموزيس، جاي زخم پس از ختنه، آسيب فيزيكي، هيدروسل يا فتق بزرگ پنهان شده يا كوتاه تر به نظر برسند.

بيماري آلت پرده دار با نام هاي مختلفي همچون پرده آلت و كيسه بيضه، آلت دفن شده، آلت پنهان، چسبندگي آلت و كيسه بيضه يا موارد ديگر در ميان افراد شناخته شده است.

از آنجايي كه اين بيماري سبب بروز ظاهر غير طبيعي نواحي تناسلي و آسيب رواني فرد مبتلا مي شود بايد بر روي آن تاكيد كرد. برخي موارد با درد، جريان غير طبيعي ادرار يا اختلال در عملكرد اندام جنسي همراه هستند.

البته بايد به ياد داشت كه در برخي موارد ختنه كردن منع كاربرد دارد. علت اين بيماري مشخص نيست اما گمان ها بر اين است كه در اثر اختلالي در تكامل پوست حشفه، ناحيه زيرين آلت سطح كافي براي پوشش كامل اندام را نداشته و به ناچار از پوست كيسه بيضه قرض گرفته مي شود.
يك دسته بندي جديد بر اساس تجربه دو مركز جراحي كودكان بيان شده است. ۲۸۶۷ مورد ختنه از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ در بيمارستاني در ابوظبي و ۳۰۱۴ مورد نيز از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ در بيمارستاني در قاهره طبق پروتكول هاي از پيش تعيين شده دسته بندي شدند.


تكنيك جراحي پيشنهادي براي آلت تناسلي پرده دار
اهداف تكنيك به شرح زير هستند:

۱- آشكار كردن سر آلت و فرو رفتگي پشت آن (coronal sulcus)

۲- برابر كردن طول پوست آلت با طول بدنه آن در سطوح پشتي و زيرين

۳- مستقيم شدن ظاهر آلت

۴- طبيعي شدن محل اتصال آلت و كيسه بيضه

مطالب بيشتر...
 


برچسب: آلت تناسلي پرده دار،آلت تناسلي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۴:۴۵ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)

علائم پيري زودرس چيست؟

علائم پيري زودرس 
روند پيري براي همه متفاوت به نظر مي رسد، اما علائم خاصي از پيري وجود دارد كه اگر قبل از ۳۵ سالگي متوجه آنها شويد به عنوان  “پيري زودرس” تلقي مي شود.

لكه هاي خورشيد
لكه هاي آفتاب، لكه هاي پيري نيز ناميده مي شوند. لكه هاي مسطحي بر روي پوست شما ايجاد مي شوند كه ناشي از سالها قرار گرفتن در معرض آفتاب است. اين لكه هاي رنگدانه اي ممكن است در صورت، پشت دست ها يا بازوها ايجاد شوند. معمولا در ۴۰ سالگي يا پس از آن ظاهر مي شوند.

دستان خسته
با گذشت زمان، لايه هاي بالايي پوست نازك مي شوند و حاوي پروتئين هاي ساختاري كمتري مانند كلاژن هستند كه به پوست فرم مي دهند. در نتيجه ممكن است دستان شما حالت بدن، نازك تر و مستعد چين و چروك شوند. هيچ معياري عيني براي زماني كه دست ها پيرتر به نظر مي رسند وجود ندارد، اما بيشتر افراد در اواخر دهه ۳۰ و اوايل ۴۰ سالگي متوجه پيري دستان خود مي شوند.

التهاب يا هايپرپيگمانتاسيون در امتداد قفسه سينه
بسياري از افراد با افزايش سن دچار تغيير رنگ تكه اي بر روي سينه خود مي شوند.

مشابه لكه هاي خورشيد، اين مناطق با رنگدانه هاي متفاوت مي توانند در اثر آسيب سلول هاي شما در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب قرار بگيرند. اين نوع هايپرپيگمنتيشن هميشه با افزايش سن ارتباط ندارد و مي تواند در نتيجه اگزما يا ساير بيماري هاي پوستي باشد كه به سلول هاي ملانين موجود در پوست آسيب مي رساند. وقتي اين بيماري پوستي به طور معمول ظاهر مي شود، ميانگين سني وجود ندارد.

خشكي يا خارش پوست
خشكي يا خارش پوست (خشكي پوست) ممكن است بيشتر به دليل اين كه پوست دچار كمبود آب مي شود اتفاق بيافتد. در نزديكي ۴۰ سالگي ممكن است متوجه شويد كه پوست شما خشك و مستعد پوسته پوسته شدن مي شود.

چروك يا افتادگي
با ورود به سن ۳۰ سالگي، پوست توليد كلاژن را كاهش مي دهد، كلاژن پروتئيني است كه به پوست فرم مي دهد. با كلاژن كمتر در پوست، ايجاد چروك و افتادگي راحت تر مي شود. اين اتفاق ممكن است بيشتر در نواحي اطراف عضلات پر استفاده، مانند پيشاني مشاهده شود. سني كه مردم براي اولين بار متوجه چين و چروك مي شوند متفاوت است و استاندارد كمي براي زمان ” پيري زودرس” وجود دارد.

ريزش مو
با از بين رفتن سلولهاي بنيادي كه باعث رشد موهاي جديد در فوليكول هاي مو مي شوند، ريزش مو اتفاق مي افتد. تغييرات هورموني، عوامل محيطي، ژنتيك و رژيم غذايي شما در سرعت اين اتفاق نقش دارند.

حداكثر ۴۰ درصد زنان بالاي ۷۰ سال ريزش مو دارند و مردان بعد از ۵۰ سالگي دچار ريزش مو مي شوند.

منبع...


برچسب: پيري،پيري زودرس،سالمندان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۴:۴۶ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)

كليه نعل اسبي چيست؟

كليه نعل اسبي 
اغلب افراد با دو كليه متولد مي شوند اما گاهي اوقات اين كليه ها به يكديگر چسبيده اند. از هر ۵۰۰ كودك ۱ نفر به بيماري كليه نعل اسبي دچار مي شود. اين بيماري در حين تكامل جنيني و هنگام حركت كليه ها به محل طبيعي خود اتفاق مي افتد.

كليه نعل اسبي در جنين
كليه هاي جنين در حال رشد، ابتدا در ناحيه پاييني شكم تشكيل شده و سپس با تكامل بيشتر به محل نهايي و مجاورت ستون فقرات مي رسند. در چنين عارضه اي كليه ها از پايين به يكديگر جوش خورده و شكلي شبيه به حرف انگليسي U يا يك نعل اسب را به وجود مي آورند. تصور بر اين است كه اين بيماري در مردان نسبت به زنان شيوع بيشتري دارد.

كليه طبيعي چگونه است؟
مجراي ادراري، سيستم تخليه بدن بوده و شامل دو كليه، دو ميزناي، يك مثانه و يك ميزراه مي شود. كليه هاي سالم در طول شبانه روز در حال تصفيه كردن خون هستند. اين دو اندام لوبيايي شكل، فيلتر هاي اصلي بدن هستند كه در نزديكي وسط كمر و زير دنده ها يافت مي شوند. در هر سمت ستون فقرات يك كليه قرار گرفته است.

كليه ها روزانه نزديك به ۱۴۲ ليتر خون را تصفيه كرده و با خارج كردن آب اضافي و مواد زائد ۱ تا ۲ ليتر ادرار توليد مي كنند. ادرار از كليه ها به مثانه رفته و از ميزراه خارج مي شود. كليه ها به عنوان يك فيلتر جهت حفظ سلامتي بدن بسياري از موارد را كنترل مي كنند مانند:

تعادل مايعات بدن
سطح الكتروليت ها (همچون سديم، پتاسيم، كلسيم، منيزيوم، اسيد و…)
دفع مواد زائد به صورت ادرار
تنظيم فشار خون و تعداد گلبول هاي قرمز خون

كليه نعل اسبي در كودكان
بيماري كليه نعل اسبي هنگامي به وجود مي آيد كه ۲ كليه از پايين به يكديگر متصل شده و شكلي همانند حرف انگليسي U يا يك نعل اسب را تشكيل مي دهند. اين بيماري به جوش خوردگي كليوي (renal fusion) نيز شناخته شده و در هنگام رشد جنين در شكم مادر ايجاد مي شود. اين بيماري مي تواند به تنهايي يا همراه با بيماري هاي ديگر بروز دهد.

علائم كليه نعل اسبي
حداكثر تا ۷۰ درصد كودكان و افراد بالغ مبتلا به اين بيماري، علائمي را بروز خواهند داد. از جمله اين علائم مي توان به موارد زير اشاره كرد:

درد شكم
حالت تهوع
سنگ هاي كليوي
عفونت هاي مجاري ادراري
اين بيماري نسبت به ديگر ناهنجاري هاي كليوي از علائم بيشتري برخوردار است. با اينكه احتمال بروز سرطان كليه در كودكان نادر بوده اما احتمال بروز تومور هاي سرطاني در مبتلايان به بيماري كليه نعل اسبي بيشتر است. از جمله علائم ابتلا به تومور كليوي، وجود توده در شكم و درد پهلو هستند.

منبع مطلب...


برچسب: كليه، درد كليه، كليه نعل اسبي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۲:۰۲ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)

افزايش بازديد سايت و كليك گوگل 1 تا 10 دقيقه ارتقا زمان ماندگاري در سايت

سفارش و خريد جستجو و كليك ارگانيك گوگل تجاري


ويژگي و قابليت هاي سرويس/محصول و خدمات:


●هدف اين سرويس علاوه بر ارتقا ctr و افزايش رتبه كلمات كليدي ارتقا فوري Daily Time on Site مي باشد

●ارتقا CTR استراتژي موفق، مناسب همه وب‌سايت‌ها

●ارتقا فوري Daily Time on Site استراتژي هدفمند مناسب كليه بزينس هاي آنلاين

●تاثير سريع و نتايج شفاف

●صرفه جويي در زمان و بازگشت سرمايه با نرخ جذب بالاي مشتريان جديد

●قابليت انتخاب نوع آي پي ايراني يا خارجي

●قابليت ثبت آمار و نمايش در گوگل سرچ كنسول و Alexa

قابليت انتخاب Dwell Time و زمان ماندگاري 1 دقيقه تا 10 دقيقه

●فاقد قابليت جستجو بازگشتي و بازديد صفحات سايت

●فاقد قابليت اسكرول و كليك تصادفي در صفحه سايت

راهبرد و مزاياي سرويس جستجو و كليك ارگانيك گوگل تجاري
جستجو و خريد كليك گوگل تجاري شيك رنك

خريد سرچ و كليك ارگانيك گوگل نسخه تجاري - انتخاب Dwell Time و زمان ماندگاري ★1 دقيقه تا 10 دقيقه★ - ارتقا فوري Dwell Time - ارتقا فوري Daily Time on Site - چند برابر شدن ترافيك و كليك ارگانيك سايت - افزايش همزمان Total Impressions و Total Clicks افزايش Average CTR تا 100 درصد كسب بهترين نتيجه در Average position - كاهش و بهبود تدريجي رنك الكسا ايران و جهاني - كسب امتياز از الگوريتم جديد گوگل - در نتيجه ارتقا فوري رتبه سايت و كلمات كليدي از صفحات پاييني گوگل تا رديف برتر در Google
جستجو و كليك ارگانيك گوگل تجاري


صفحه يك گوگل رديف اول گوگل رويا نيست .

هوش مصنوعي گوگل بر اين باور است اگر بازديد كننده مدت زيادي را در سايت سپري كرده است احتمالا محتواي آن صفحه پاسخ گوي نياز او بوده پس محتواي مفيدي است.

در نتيجه اين صفحه شرايط كسب جايگاه بهتري در نتايج گوگل را دارد. Google مي داند كه CTR صفحه نخست و رتبه 1 گوگل حداقل 25 تا 70 درصد است، حال اگر سايتي CTR پايين تري داشته باشد به طور حتم گزينه مناسبي براي حضور جايگاه نخست و رتبه 1 گوگل نيست و جايگاه خود را از دست ميدهد.

با بسته هاي خريد جستجو گوگل تجاري ctr تك تك كلمات كليدي سايت خود را منفجر كنيد !(99.9% CTR)! (تبديل رويا به واقعيت) براي اولين بار توسط شيك رنك ممكن شد در گذشته ارتقا CTR بيش از 10 درصد ممكن نبود و همچنان در هيچ سايت و بسته ديگري امكان پذير نخواهد بود با بسته هاي ابتدايي آغاز كنيد تا به باور اين افتخار پي برده سپس انفجار واقعي را در گوگل بصورت حرفه اي براي كليه كلمات كليدي سايتتان را رقم بزنيد.

فرض كنيد در يك بسته كليك گوگل نسخه تجاري فقط 100 نفر عبارت كليدي سايت شما را جستجو كنند و 100 كليك صورت بگيرد نسبت جستجو و نرخ كليك منجر به افزايش 100% Average CTR مي گردد .

اين فرايند بكلي به گوگل واكنش مثبت و تعامل بازديد كننده گان نسبت به سايت را با جستجو و كليك باكيفيت و ارگانيك ثابت مي كند و بلعكس اگر نرخ جستجو و كليك سايتي در نتايج جستجو گوگل ضعيف باشد با افت و كاهش CTR روبرو بوده و جايگاه كلمات كليدي و سايت تنزل پيدا خواهد كرد.

نكته:

ميانگين مدت سپري شدن كاربر در سايت و Dwell Time هر يوزر بعد از لحظه جستجو و كليك تا لحظه خروج از سايت 1 دقيقه تا 10 دقيقه قابل انتخاب مي باشد .

 

منبع : chicrank.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۱:۲۶ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)

درد زير شكم چيست؟

با اينكه درد در اين ناحيه اغلب جاي نگراني ندارد اما نبايد آن را ناديده گرفت. عوامل ايجاد كننده اين درد مي توانند همچون درد ناشي از نفخ ساده بوده و يا همچون يك عفونت داخلي جدي باشند. افرادي كه دردي مزمن يا مداوم را در ناحيه پاييني شكم خود تجربه مي كنند بايد به دنبال مراقبت پزشكي باشند. همچنين، بروز درد يكباره زير شكم سمت چپ مي تواند نيازمند مراقبت پزشكي اورژانسي باشد.

علت درد در سمت چپ و پايين شكم
برخي از اعضاي زير شكم در واقع ادامه اندام هاي نواحي بالاتر بوده و برخي ديگر نيز كاملا متفاوت هستند كه درد زير شكم ممكن است براي فرد آزار دهنده باشد در ادامه به علت درد در زير شكم و سمت چپ شكم مي پردازيم، لطفا با ما همراه باشيد.

درد سمت چپ شكم
در ناحيه چپ و پايين شكم مي توان لبه پاييني كليه چپ، ميزناي چپ، قسمتي از روده بزرگ، كولون سيگموئيد، بخشي از مثانه، عروق خوني بزرگ و اعصاب را يافت. در زنان علاوه بر اين موارد لوله فالوپ چپ نيز وجود دارد. درد در اين ناحيه عوامل احتمالي مختلفي دارد. برخي عوامل رايج و ساده و برخي ديگر جدي و نيازمند مراقبت پزشكي هستند.

 واريكوسل و درد زير شكم
برخي از مرداني كه واريكوسل دارند در زمان ايستادن يا نشستن طولاني مدت يا در هنگام ورزش دچار بيضه درد مي‌شوند.

درد ممكن است به صورت يك درد مبهم يا احساس سنگيني در زير شكم باشد و اين ناراحتي اغلب با دراز كشيدن برطرف مي‌شود، تقريبا ۱۰ درصد از كل مردان واريكوسل دارند و اين درحالي است كه بسياري از مردان مبتلا به واريكوسل هيچ نشانه اي ندارند.

علت درد زير شكم
در ادامه، انواع علت درد زير شكم سمت چپ در مردان را توضيح مي دهيم:

۱- ديورتيكوليت
ديورتيكوليت يكي از رايج ترين عوامل ايجاد درد در ناحيه چپ و پايين شكم مي باشد. دايورتيكوليت هنگامي بروز مي دهد كه ديورتيكول (كيسه اي كوچك) موجود در ديواره روده عفوني و ملتهب شود. ديورتيكول در نواحي ضعيف روده بزرگ تشكيل مي شود. روده بزرگ اغلب به كولون نيز شناخته مي شود.

ديورتيكول در بسياري از بزرگسالان وجود دارد. همگام با افزايش سن، تعداد ديورتيكول ها افزايش يافته و احتمال پارگي يا تورم آن ها بيشتر مي شود. در نتيجه، با اينكه امكان بروز ديورتيكول در جوانان نيز وجود دارد اما شيوع آن در افراد مسن بيشتر است. درد ديورتيكوليت در هنگام صرف غذا يا اندكي پس از آن به صورت درد يكباره زير شكم آغاز مي شود.

ديگر علائم ديورتيكوليت مي توانند شامل موارد زير باشند:

حساسيت به لمس در ناحيه شكم
تب
حالت تهوع
استفراغ
احساس نفخ
۲- بيماري سلياك
بيماري سلياك يكي از چندين علت درد زير شكم مي باشد. اين بيماري، وضعيتي مزمن است كه در هنگام عدم توانايي هضم گلوتن در مجراي گوارشي بروز مي دهد. گلوتن يك پروتئين است كه در آرد و برخي محصولات پزشكي يا مواد غذايي يافت مي شود. در هنگام ابتلا به سلياك سيستم ايمني بدن به بخش هايي از روده حمله كرده و سبب ايجاد طيفي از مشكلات گوارشي و كمبود هاي ويتاميني مي شود.

علائم بيماري سلياك مي توانند شامل موارد زير شوند:

فشار و گاز
نفخ
درد در ناحيه شكم
خستگي
كاهش وزن
اسهال
كودكان مبتلا به سلياك كه بيماري آن ها تشخيص داده نشده مي توانند به سوء تغذيه و كاهش رشد دچار شوند.

ادامه مطلب...


برچسب: درد شكم،درد زير شكم،درمان درد زير شكم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۰:۱۴ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)

مولوسكوم كنتاژيوزوم چه عوارضي دارد؟

مولوسكوم كنتاژيوزوم يك عفونت پوستي ويروسي است، كه ناشي از ويروس مولوسكوم كنتاژيوزوم (Molluscum contagiosum) مي باشد. اين ويروس يك عفونت قابل انتقال از راه جنسي (مقاربتي) است و مي تواند با تماس پوستي در طول رابطه جنسي منتقل شود. همچنين ممكن است با خراش دادن، عفونت در بدن پخش شود. گاهي اوقات، مولوسكوم كنتاژيوزوم مي تواند با حمام كردن (حمام يا استخر آب)، يا با لمس كردن وسايلي كه ويروس روي آنها قرار دارد، مانند اسباب بازي حمام، حوله، لباس يا ملافه انتقال داده شود.
مولوسكوم كنتاژيوزوم در كودكان شايع است و از طريق تماس با كودكان ديگري كه مبتلا به اين عفونت هستند، منتقل مي شود.

عوارض مولوسكوم كنتاژيوزوم

عفونت هاي باكتريايي مي توانند مولوسكوم را پيچيده تر كنند، گرچه، اين مورد بسيار نادر است. براي كاهش احتمال خطر عفونت باكتريايي يا پخش شدن مولوسكوم كنتاژيوزوم، از دست زدن، فشار دادن و يا خاراندن آن ناحيه خودداري كنيد. نيازي به استفاده از كرم ها يا لوسيون هاي موضعي نيست، فقط بهداشت بدن خود را مطابق معمول حفظ كنيد.


اگر مولوسكوم كنتاژيوزوم درمان نشود
مولوسكوم كنتاژيوزوم يك عفونت ويروسي است كه خود به خود بهبود پيدا مي كند، اين بيماري، بدون درمان ممكن است به مدت چند ماه ادامه داشته باشد، اما در نهايت از بين مي رود. مدت زمان، شدت و طول درمان مولوسكوم كنتاژيوزوم از فردي به فرد ديگر متفاوت است.

علائم مولوسكوم كنتاژيوزوم
اين بيماري پوستي ممكن است موجب بروز توده هاي كوچكي (با قطر تقريباً ۱ تا ۵ ميلي متر) بر روي پوست ران، ناحيه تناسلي و شكم شود. اين ويروس معمولا نواحي ديگر بدن را درگير نمي كند.

اين ضايعات:
بدون درد هستند، اما ممكن است كمي خارش داشته باشند.
اغلب، فرورفتگي ريزي در وسط خود دارند.
مي توانند بي شمار باشند و ران ها، ناحيه تناسلي و شكم را بپوشانند.
نهايتاً بدون درمان ظرف مدت چند ماه از بين مي روند.


تشخيص مولوسكوم كنتاژيوزوم
مولوسكوم كنتاژيوزوم، ممكن است با زگيل تناسلي يا جوش اشتباه گرفته شود. اگر متوجه هر گونه ضايعات پوستي غير طبيعي در بدن خود شُديد، توصيه مي شود كه براي تشخيص دقيق به پزشك مراجعه كنيد. هيچ آزمايشي براي تشخيص مولوسكوم كنتاژيوزوم وجود ندارد، اين بيماري فقط با ظاهر ضايعات شناسايي مي شود. اگر شما به بيماري مولوسكوم كنتاژيوزوم مبتلا شده ايد، پزشك شما ممكن است انجام آزمايشاتي را براي عفونت هاي مقاربتي توصيه كند.

منبع...


برچسب: مولوسكوم كنتاژيوزوم،عوارض مولوسكوم كنتاژيوزوم،درمان مولوسكوم كنتاژيوزوم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۳:۳۰ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)