پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

آلت تناسلی پرده دار

آلت تناسلی پرده دار یک بیماری است که به صورت مادرزادی یا به عنوان یکی از عوارض ختنه کردن به وجود می آید. در این بیماری یک پرده از جنس پوست کیسه بیضه به بالای آلت تناسلی مردانه متصل شده و آلت تناسلی را کوچک تر نشان داده می شود. این وضعیت سلامت فرد را تحت تاثیر قرار نداده اما در بزرگسالی می تواند سبب بروز عوارضی شود.


تعریف آلت تناسلی پرده دار
آلت تناسلی پرده دار یک بیماری مادرزادی است که در آن لایه ای از پوست زاویه آلت و کیسه بیضه را پوشانده و به نقاط بالا تری از آلت تناسلی متصل شده است.

این وضعیت سبب کوچک شدن کاذب آلت تناسلی طبیعی می شود. آلت های تناسلی با اندازه طبیعی ممکن است به دلیل مواردی همچون اضافه بودن بافت های پیش عانه ای یا کیسه بیضه، ابتلا به فیموزیس، جای زخم پس از ختنه، آسیب فیزیکی، هیدروسل یا فتق بزرگ پنهان شده یا کوتاه تر به نظر برسند.

بیماری آلت پرده دار با نام های مختلفی همچون پرده آلت و کیسه بیضه، آلت دفن شده، آلت پنهان، چسبندگی آلت و کیسه بیضه یا موارد دیگر در میان افراد شناخته شده است.

از آنجایی که این بیماری سبب بروز ظاهر غیر طبیعی نواحی تناسلی و آسیب روانی فرد مبتلا می شود باید بر روی آن تاکید کرد. برخی موارد با درد، جریان غیر طبیعی ادرار یا اختلال در عملکرد اندام جنسی همراه هستند.

البته باید به یاد داشت که در برخی موارد ختنه کردن منع کاربرد دارد. علت این بیماری مشخص نیست اما گمان ها بر این است که در اثر اختلالی در تکامل پوست حشفه، ناحیه زیرین آلت سطح کافی برای پوشش کامل اندام را نداشته و به ناچار از پوست کیسه بیضه قرض گرفته می شود.
یک دسته بندی جدید بر اساس تجربه دو مرکز جراحی کودکان بیان شده است. ۲۸۶۷ مورد ختنه از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ در بیمارستانی در ابوظبی و ۳۰۱۴ مورد نیز از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ در بیمارستانی در قاهره طبق پروتکول های از پیش تعیین شده دسته بندی شدند.


تکنیک جراحی پیشنهادی برای آلت تناسلی پرده دار
اهداف تکنیک به شرح زیر هستند:

۱- آشکار کردن سر آلت و فرو رفتگی پشت آن (coronal sulcus)

۲- برابر کردن طول پوست آلت با طول بدنه آن در سطوح پشتی و زیرین

۳- مستقیم شدن ظاهر آلت

۴- طبیعی شدن محل اتصال آلت و کیسه بیضه

مطالب بیشتر...
 


برچسب: آلت تناسلی پرده دار،آلت تناسلی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۴:۴۵ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)