پزشكي و سلامتي پزشكي و سلامتي .

پزشكي و سلامتي

پروژه لينك سازي داخلي

پروژه لينك سازي داخلي سايت

اگر استراتژي هدفمندي براي لينك سازي داخلي سايت خود نداشته ايد، متاسفانه دير يا زود سايت شما در آخرين صفحه از نتايج گوگل خواهد بود. !

در صورتي كه هر كدام از صفحات سايت شما فاقد هرگونه لينك داخلي باشند از نظر گوگل به عنوان صفحه بي هويت يا Orphan Pages شناخته مي شود.

همين امروز با سرمايه گذاري در پروژه سئو لينك سازي داخلي ميتوانيد جريان زندگي را براي هميشه در سايت خود را مجدد فعال كنيد.

 

گوگل تاكنون بيش از 250 فاكتور مهم براي رتبه بندي سايت ها در نظر گرفته است كه در بين تمامي اين فاكتور ها، لينك سازي يا Link Building به شدت مي درخشد و جز برترين فاكتور هاي مهم رتبه بندي در گوگل مي باشد .

لينك سازي داخلي سايت گنجينه پنهان و ستون فقرات سئو سايت مي باشد چون تاكنون تحت هيچ عنواني نمي توان از آن چشم پوشي كرد.

صفحات جديد زماني توسط ربات هاي گوگل بررسي مي شوند كه از صفحه اي ايندكس شده، ميانبري بين صفحات ايجاد شده باشد.

هدف گوگل در استفاده از لينك هاي داخلي دسترسي راحت به محتواي جديد و درك ارزشمندي يك صفحه در سايت است مثلا سايتي محتواي تازه اي ايجاد كرده اما هيچ لينك داخلي از ساير صفحات سايت براي آن ايجاد نشده باشد ربات هاي خزنده گوگل هيچوقت متوجه صفحه جديد سايت نمي شوند و  هيچ اتفاق خاصي براي جايگاه و رتبه سايت رخ نميدهد.

لينك سازي داخلي سايت نوعي سيگنال مثبت براي موتورهاي جستجوست كه اين صفحه سايت اهميت بالايي دارد.

منبع شيك رنك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۹:۰۷ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)

واريس دستگاه تناسلي در بارداري

واريس چيست؟
شايد در نگاه اول اين گونه به نظر برسد كه رگ هاي ورم كرده و رگ هاي واريسي دو مشكل مختلف و غير مرتبط به هم باشند، اما در واقعيت بايد گفت كه اين دو تقريبا يكسان هستند همچنين بسياري از بانوان، به خصوص در سه ماه آخر دوران بارداري با آن ها دست و پنجه نرم مي كنند.

هموروئيد و رگ هاي واريسي مربوط به رگ هاي پيچ خورده و ورم كرده مي شوند، اين رگ ها معمولا در پا و به رنگ قرمز يا بنفش هستند اما امكان شكل گيري آن ها در ديگر نواحي بدن نيز وجود دارد. اگر اين مشكل در ناحيه مقعد رخ دهد، به آن هموروئيد يا بواسير مي گويند.

واريس دستگاه تناسلي در بارداري
رگ هاي واريسي واژن، رگ هايي در ناحيه بيروني از بخش تناسلي در بدن بانوان هستند. اين دسته از رگ ها معمولا در حين دوره بارداري پديدار مي شوند. رگ هاي واريس دستگاه تناسلي در بارداري، ممكن است به تنهايي و يا همزمان با رگ هاي واريسي ناحيه پا شكل بگيرند.

هموروئيد يا همان بواسير ممكن است داخلي بوده و در مقعد شكل بگيرد و يا اين كه در ناحيه بيروني بدن و مقعد ديده شود. هموروئيدهاي داخلي گاهي اوقات تجميع شده و از خروجي مقعد به سمت بيرون متمايل مي شوند، رايج ترين مورد از علائم آن ها نيز خون روشن و قرمزي است كه همراه با مدفوع به بيرون مي آيد. هموروئيدهاي خارجي ممكن است دردناك و يا همراه با حس خارش باشند و در صورت فشار يا تحريك شدن دچار خون ريزي مي شوند.

علت واريس دستگاه تناسلي در بارداري
علت واريس دستگاه تناسلي در بارداري، نيز افزايش حجم خوني است كه در ناحيه لگن جمع مي شود. يكي ديگر از دلايل پديدار شدن اين رگ ها، كاهش سرعت برگشت خون به قلب است، در نتيجه، خون در رگ هاي پايين تنه بانوان و به خصوص ناحيه تناسلي جمع مي شود و رگ هاي واريس واژن به وجود مي آيند.

علائم واريس واژن در بارداري
رگ هاي واريس واژن هميشه داراي علائم و نشانه هاي خاصي نيستند. در صورت به وجود آمدن آن ها، ممكن است حس پر بودن و يا فشار در ناحيه تناسلي خود داشته باشيد و يا علائمي همچون ورم و ناراحتي واژن را تجربه كنيد. در برخي موارد شديد، رگ هاي خوني گشاد شده ممكن است حالت بيرون زدگي پيدا كنند. رنگ اين رگ ها به آبي مي زند و به شكل برآمدگي بر روي پوست هستند. ايستادن طولاني مدت، تمرين و ورزش و همچنين داشتن رابطه جنسي مي توانند اين شرايط را بدتر كنند.

درمان واريس واژن در دوران بارداري
در حين دوره بارداري، سطح توليد پروژسترون در بدن بانوان بالا مي رود تا آن ها را آماده به دنيا آوردن نوزاد كند. متاسفانه، همين سطح بالا از هورمون مي تواند منجر به ورم رگ شود. در نهايت، ممكن است متوجه رگ هاي واريسي در بدن خود شويد و براي درمان آن اقدام كنيد، لطفا با ما همراه باشيد تا در ادامه به بررسي درمان واريس در بارداري بپردازيم.

– يك ساپورت و نگه دارنده مخصوص تهيه كنيد.

به دنبال يك نگه دارنده و پوشاك مخصوص براي رگ هاي واريسي ناحيه واژن باشيد. برخي از محصولات بازار بخش زيرين شكم و پايين كمر را نيز پشتيباني مي كنند.

جوراب هاي فشرده مي توانند فشار خاصي بر روي پاي شما بياورند و اجازه ندهند رگ ها حجم زيادي از خون را در رگ نگه دارند. با پوشيدن اين جوراب ها در روز، به خصوص در زماني كه مي ايستيد، ريسك شكل گيري رگ واريسي در حين بارداري كاهش مي يابد.

– حالت بدن خود را تغيير دهيد.

از ايستادن يا نشستن براي طولاني مدت اجتناب كنيد.

– پاهاي خود را در حالت ارتفاع قرار دهيد.

اين كار به بهبود گردش خون در بدن كمك شاياني مي كند.

– از كمپرس هاي سرد و يخ بر روي واژن خود استفاده كنيد.

اين كار مي تواند به تسكين درد شما كمك كند.

رگ هاي واريسي در ناحيه تناسلي معمولا نحوه به دنيا آوردن نوزاد در بانوان را تحت تاثير خود قرار نمي دهند. اين رگ ها معمولا داراي گردش خون پاييني در خود هستند. در نتيجه حتي اگر مشكل خون ريزي به وجود آيد، امكان كنترل آن بسيار ساده خواهد بود.

معمولا، رگ هاي واريسي واژن مربوط به بارداري حدود شش هفته پس از به دنيا آمدن نوزاد ناپديد مي شوند.
علل به وجود آمدن رگ هاي واريس در بارداري
در حين دوره بارداري، ميزان خوني كه بدن توليد مي كند افزايش خواهد يافت چرا كه به اين حجم خون براي دو بدن در حال رشد نياز است. با اين حال چنين موضوعي مي تواند فشار بيشتري بر روي رگ هاي خوني بياورد، به خصوص رگ هاي ناحيه پا كه بايد براي بازگرداندن خون به قلب با جاذبه زمين مقابله كنند.

همچنين وزن در اين دوره افزايش يافته و فشاري كه ناحيه تناسلي بر روي رگ هاي لگن مي آورد بيشتر مي شود. در نهايت به دليل توليد پروستروژن بيشتر در بدن، رگ هاي شما آرام و ريلكس مي شوند و زمينه براي پديدار شدن رگ هاي واريسي فراهم خواهد بود.

علائم واريس در بارداري
رگ هاي واريسي معمولا شبيه به رگ هايي بزرگ، پيچ خورده و به رنگ آبي يا بنفش هستند كه بر روي پا يا پشت ساق پا پديدار مي شوند همچنين امكان دارد در ناحيه داخل پا ديده شوند. اين رگ ها ممكن است منجر به ورم در قوزه پا شوند و يا حس درد، سنگيني و تير كشيدن به پا دهند. در صورتي كه رگ هاي واريسي در ناحيه تناسلي پديدار شوند، معمولا به شكل رگ هاي بيرون زده، پيچيده و بزرگ در مي آيند.

دكتر فريبا هندسي متخصص قلب و عروق و فشار خون در تهران

كلينيك فشار خون

برگرفته از وب سايت:

https://drhendesi.com/

 


برچسب: #علت-واريس، #واريس-واژن، #درمان-واريس-واژن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۱۰:۳۵ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)

هموستاز چيست؛ عوامل موثر و آزمايشات مربوطه

هموستاز كه به روش قطع خونريزي رگ‌هاي آسيب ديده در بدن گفته مي‌شود نيازمند فعاليت‌هاي عوامل زير است:

عوامل عروقي
پلاكت‌ها
عوامل انعقادي پلاسما
 مكانيزم‌هاي تنظيم موجود در بدن تعادلي ايجاد مي‌كنند كه شكل گيري به موقع لخته‌ها در بدن را امكان پذير مي‌سازند، اين موضوع از بروز لخته‌هاي خوني و ايجاد سكته و يا خونريزي بيش از حد به دليل بسته نشدن آسيب‌هاي رگ‌ها جلوگيري مي‌كند. ناهنجاري‌هاي هموستازي مي‌توانند به خونريزي بيش از حد يا ترومبوز منجر شوند.ا

عوامل عروقي موثر بر هموستاز
عوامل عروقي از دست رفتن خون را با انقباض محلي در رگ‌ها كاهش مي‌دهند (اين موضوع به صورت يك واكنش فوري به آسيب وارد شده رخ مي‌دهد)، همچنين فشرده شدن رگ‌هاي آسيب ديده با انتقال خون موجود در رگ به بافت‌هاي اطراف نيز به كاهش خونريزي كمك مي‌كنند. آسيب به ديواره‌ي رگ‌ها اتصال و فعال سازي پلاكت‌ها را كليد مي‌زند و به طور همزمان به ايجاد پليمرهاي فيبرين از فيبرينوژن، پلاكت‌ها و تركيب فيبرين مي‌انجامد كه لخته را شكل مي‌دهند.

پلاكت‌ها
مكانيزم‌هاي مختلفي شامل اكسيد نيتريك سلول اندوتليال و پروستاسيكلين موجب حفظ جريان خون مي‌شوند و از لخته شدن پلاكت‌ها جلوگيري مي‌كنند و خون موجود در رگ‌ها را رقيق نگه مي‌دارند. توليد اين عوامل زماني كه اندوتليوم عروقي مختل مي‌شود، متوقف مي‌شود. در اين شرايط پلاكت‌ها به ناحيه آسيب ديده مي‌چسبند و توده متراكمي را ايجاد مي‌كنند.

عوامل انعقادي پلاسما
عوامل انعقادي پلاسما با يكديگر براي ايجاد ترومبين همكاري مي‌كنند. ترومبين فيبرونوژن را به فيبرين تبديل مي‌كند. فيبرين نيز به چسبندگي توده ايجاد شده كمك مي‌كند و بدين ترتيب لخته خوني ايجاد شده را تقويت مي‌كند.

آزمايش‌هاي مختلف هموستاز
آزمايش‌هاي مختلف هموستاز به طور معمول عوامل مختلف را در خود دارند، اين عوامل به پزشك كمك مي‌كنند تا اطلاعات لازم در مورد بيماري را بدست آورند:

هموستاز اوليه
تعداد و عملكرد پلاكت‌ها را مي‌سنجد، زمان خونريزي مخاطي باكال (BMBT) و عامل ون ويلبرند (vWf) اندازه گيري مي‌شود.

هموستاز ثانويه
به سنجش غربالگري و فيبرينوژن پرداخته مي‌‌پردازد.

فيبرونليسيس
براي تحليل فيبرينوژن

آزمايش‌هاي عمومي
آزمايش‌هاي عمومي مانند آزمايش خون.

آزمايش ويسكوالاستيك
به عنوان مثال ترومبولاستوگرافي ، ترومبو بلاستومتري.

الگوريتم تشخيصي
براي تفسير آزمايش غربالگري

اختلالات هموستاز

هموستاز نيز مي‌تواند تحت تاثير اختلالات متفاوتي قرار گيرد و براي بيماران خطرساز شود. اين اختلالات مي‌توانند به ايجاد لخته در بدن يا خونريزي بيش از حد منتهي شوند. اين موارد عبارتند از:

هموستاز اوليه
نقص ديواره عروق ، ترومبوسيتوپني ، ترومبوپاتي ، بيماري فون ويلبراند.

هموستاز ثانويه
كمبودهاي عامل ارثي ، كمبود ويتامين K

اختلالات عمومي
شامل انعقاد داخل عروقي، وجود بيماري زمينه اي و استفاده نامناسب از داروها اختلالت عمومي اي هستند كه مي‌توانند براي هموستاز مشكل ساز شوند.

 دكتر سپيده پزشكي، متخصص قلب و عروق و فلوشيپ بيماري‌هاي مادرزادي از سوئيس

منبع:

https://drsepidehpezeshki.com/


برچسب: #هموستاز، #پلاكت، #آزمايش-ويسكوالاستيك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۲۳:۳۷ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)

بهترين كانديد عمل اندوواسكولار

اندوواسكولار چيست؟
در اين عمل جراحي از يك كاتتر استفاده مي شود كه توسط يك برش كوچك بر روي پوست به داخل بدن و سپس داخل رگ هاي خوني اصلي هدايت مي شود. كاتتر در عمل جراحي اندوواسكولار معمولا وارد شريان فمورال و يا شرياني در كنار مفاصل مي شود. علاوه بر اين، امكان هدايت كاتتر به شريان راديال / براكيال كه در دست ها قرار دارد و يا شريان پدال كه در ناحيه پا است وجود دارد. اين كه كاتتر وارد كدام يك از رگ هاي خوني بدن شود به ناحيه اي كه جراحان قصد ارزيابي آن را دارند بستگي دارد.

اين نوع از عمل جراحي مي تواند به درمان تعداد زيادي از بيماري ها در نقاط مختلف بدن و ارگان هاي متعدد كمك كند و در نتيجه يك نوع جراحي همه كاره به حساب مي آيد. همچنين عمل اندوواسكولار در بين بيماران و پزشكان جراح از محبوبيت خاصي برخوردار بوده چرا كه در مقايسه با روش هاي درماني تهاجمي، امنيت بيشتري داشته و ريسك كمتري را به همراه دارد. علاوه بر اين مدت زمان بهبود پس از اين نوع عمل جراحي كوتاه تر است.

تفاوت جراحي واسكولار و اندوواسكولار
در پاسخ به اين سوال بايد بگوييم عمل جراحي واسكولار (عروقي) و عمل اندوواسكولار هر دو به جهت درمان بيماري هاي عروقي مورد استفاده قرار مي گيرند. روش اندوواسكولار يك روش با حداقل ميزان تهاجم است كه تنها با كمك يك كاتتر و برش بر روي پوست پيگيري مي شود. عمل جراحي عروقي سنتي نسبت به روش مذكور تهاجم بيشتري داشته و برش هاي جراحي بزرگتري نياز دارد.

ضرورت عمل واسكولار يا اندوواسكولار
بيماران و مراجعه كنندگان در حالت عمومي زماني به اين دو نوع از عمل جراحي نياز پيدا مي كنند كه يك انسداد در شريان هاي خوني آن ها شروع به آسيب رساني به ارگان هاي مختلف بدن كند. از جمله مثال هاي مختلف در اين زمينه مي توان به سكته، درجات مختلف درد پا و حتي فشار خون كنترل شده اشاره كرد.

بهترين كانديد عمل اندوواسكولار
از عمل جراحي اندوواسكولار مي توان براي درمان مشكلات و شرايط خاصي استفاده كرد كه از جمله آن ها مي توان به موارد زير اشاره داشت:

آنوريسم آئورت
آنوريسم به معناي بزرگ شدن و يا انسداد يك رگ خوني تضعيف شده و يا شريان خوني است كه معمولا در نتيجه بيماري و يا فشار خون غير نرمال به وجود مي آيد. آنوريسم شديد مي تواند منجر به متلاشي شدن رگ يا شريان خوني شده و بيمار با خون ريزي داخلي مواجه شود و پيامد هاي كشنده اي به وجود آيند.

ترومبوز وريد عمقي
به اين مشكل بدني ترومبوفلبيت ، ترومبوز وريدي يا آمبولي ريوي نيز مي گويند و نام آن بستگي به نوع دقيقش و موقعيت شكل گيري لخته خون دارد. در اين شرايط يك لخته خون در رگ هاي بدن فرد شكل مي گيرد. اين اتفاق معمولا در اثر ضخيم شدن و چسبيدن سلول هاي خوني به هم رخ مي دهد. اين مشكلات در صورت عدم رسيدگي پزشكي و درمان مي توانند جان افراد را به خطر بياندازند.

آترواسكلروز
در اين شرايط شريان هاي خوني فرد در نتيجه تجميع پلاكت ها سخت مي شوند و خون نمي تواند به خوبي در بدن جريان پيدا كند و جابجا شود.

بيماري عروق كرونر
بيماري عاي عروق كرونر از جمله شايع ترين انواع بيماري هاي قلبي در بين افراد هستند و ممكن است منجر به بروز مشكلاتي از قبيل آنژين ، سكته قلبي ، ورم مفاصل و نارسايي قلبي شوند؛ چرا كه در اين شرايط قلب قادر به رساندن خون به تمامي نقاط بدن نخواهد بود.

ديسپلازي فيبرومكشن
اين مورد يك مشكل غير التهابي در رگ هاي خوني است و در آن شاهد رشد غير نرمال ديواره شريان هاي خوني هستيم. در بيشتر موقعيت ها اين مشكل به شريان هاي كاروتيد و كليوي آسيب مي رساند.

براي اطلاعات بيشتر در خصوص اندوواسكولار مي توانيد به آدرس زير مراجعه كنيد:

https://drmatloub.com/778

دكتر رضا مطلوب

فوق تخصص جراحي عروق و اندوواسكولار


برچسب: #عمل-اندوواسكولار، #آنوريسم-آئورت، #عروق-كرونر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۴:۲۳ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)