پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

بهترین کاندید عمل اندوواسکولار

اندوواسکولار چیست؟
در این عمل جراحی از یک کاتتر استفاده می شود که توسط یک برش کوچک بر روی پوست به داخل بدن و سپس داخل رگ های خونی اصلی هدایت می شود. کاتتر در عمل جراحی اندوواسکولار معمولا وارد شریان فمورال و یا شریانی در کنار مفاصل می شود. علاوه بر این، امکان هدایت کاتتر به شریان رادیال / براکیال که در دست ها قرار دارد و یا شریان پدال که در ناحیه پا است وجود دارد. این که کاتتر وارد کدام یک از رگ های خونی بدن شود به ناحیه ای که جراحان قصد ارزیابی آن را دارند بستگی دارد.

این نوع از عمل جراحی می تواند به درمان تعداد زیادی از بیماری ها در نقاط مختلف بدن و ارگان های متعدد کمک کند و در نتیجه یک نوع جراحی همه کاره به حساب می آید. همچنین عمل اندوواسکولار در بین بیماران و پزشکان جراح از محبوبیت خاصی برخوردار بوده چرا که در مقایسه با روش های درمانی تهاجمی، امنیت بیشتری داشته و ریسک کمتری را به همراه دارد. علاوه بر این مدت زمان بهبود پس از این نوع عمل جراحی کوتاه تر است.

تفاوت جراحی واسکولار و اندوواسکولار
در پاسخ به این سوال باید بگوییم عمل جراحی واسکولار (عروقی) و عمل اندوواسکولار هر دو به جهت درمان بیماری های عروقی مورد استفاده قرار می گیرند. روش اندوواسکولار یک روش با حداقل میزان تهاجم است که تنها با کمک یک کاتتر و برش بر روی پوست پیگیری می شود. عمل جراحی عروقی سنتی نسبت به روش مذکور تهاجم بیشتری داشته و برش های جراحی بزرگتری نیاز دارد.

ضرورت عمل واسکولار یا اندوواسکولار
بیماران و مراجعه کنندگان در حالت عمومی زمانی به این دو نوع از عمل جراحی نیاز پیدا می کنند که یک انسداد در شریان های خونی آن ها شروع به آسیب رسانی به ارگان های مختلف بدن کند. از جمله مثال های مختلف در این زمینه می توان به سکته، درجات مختلف درد پا و حتی فشار خون کنترل شده اشاره کرد.

بهترین کاندید عمل اندوواسکولار
از عمل جراحی اندوواسکولار می توان برای درمان مشکلات و شرایط خاصی استفاده کرد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

آنوریسم آئورت
آنوریسم به معنای بزرگ شدن و یا انسداد یک رگ خونی تضعیف شده و یا شریان خونی است که معمولا در نتیجه بیماری و یا فشار خون غیر نرمال به وجود می آید. آنوریسم شدید می تواند منجر به متلاشی شدن رگ یا شریان خونی شده و بیمار با خون ریزی داخلی مواجه شود و پیامد های کشنده ای به وجود آیند.

ترومبوز ورید عمقی
به این مشکل بدنی ترومبوفلبیت ، ترومبوز وریدی یا آمبولی ریوی نیز می گویند و نام آن بستگی به نوع دقیقش و موقعیت شکل گیری لخته خون دارد. در این شرایط یک لخته خون در رگ های بدن فرد شکل می گیرد. این اتفاق معمولا در اثر ضخیم شدن و چسبیدن سلول های خونی به هم رخ می دهد. این مشکلات در صورت عدم رسیدگی پزشکی و درمان می توانند جان افراد را به خطر بیاندازند.

آترواسکلروز
در این شرایط شریان های خونی فرد در نتیجه تجمیع پلاکت ها سخت می شوند و خون نمی تواند به خوبی در بدن جریان پیدا کند و جابجا شود.

بیماری عروق کرونر
بیماری عای عروق کرونر از جمله شایع ترین انواع بیماری های قلبی در بین افراد هستند و ممکن است منجر به بروز مشکلاتی از قبیل آنژین ، سکته قلبی ، ورم مفاصل و نارسایی قلبی شوند؛ چرا که در این شرایط قلب قادر به رساندن خون به تمامی نقاط بدن نخواهد بود.

دیسپلازی فیبرومکشن
این مورد یک مشکل غیر التهابی در رگ های خونی است و در آن شاهد رشد غیر نرمال دیواره شریان های خونی هستیم. در بیشتر موقعیت ها این مشکل به شریان های کاروتید و کلیوی آسیب می رساند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص اندوواسکولار می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://drmatloub.com/778

دکتر رضا مطلوب

فوق تخصص جراحی عروق و اندوواسکولار


برچسب: #عمل-اندوواسکولار، #آنوریسم-آئورت، #عروق-کرونر،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۴:۲۳ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)