پزشكي و سلامتي پزشكي و سلامتي .

پزشكي و سلامتي

تاثير موسيقي بر پوست

موسيقي قدرتمند است و مي تواند با شيوه هاي عميق بر خلق و خوي تأثير بگذارد. ممكن است در يك لحظه حال بد داشته باشيد و بلافاصله با پخش شدن موسيقي مورد علاقه شما شاد شويد. از طرف ديگر، ممكن است با اولين قسمت آهنگ احساس غم و اندوه كنيد. ولي موسيقي مي تواند شما را خوشحال و پر انرژي و يا آرام و متفكر كند. 

اما حدس بزنيد چه چيزي جالب است؟

شواهدي وجود دارد كه نشان مي دهد موسيقي مي تواند تا حد زيادي بر سلامتي شما تأثير بگذارد. اما موسيقي چگونه ظاهر شما را بهبود مي بخشد؟ موسيقي با بهبود سلامت كلي شما، تأثير قابل توجهي در ظاهر شما مي گذارد. تسكين استرس، تقويت سيستم ايمني بدن و بهبود عملكرد ورزشي از جمله راه هايي است كه موسيقي بر ظاهر و بهبود سلامت شما تأثير مي گذارد. انواع مختلف موسيقي توانايي بهبود سلامتي و ظاهر و حتي كيفيت زندگي را دارند.
 
تاثير موسيقي بر انسان
توانايي موسيقي در رفع استرس كاملاً شناخته شده است. در يك مطالعه، شركت كنندگان در حال گوش دادن به موسيقي كلاسيك هندي مورد بررسي پزشكي قرار گرفتند و نشان داده شد كه ميزان اضطراب آن ها به ميزان قابل توجهي كاهش يافته است. مطالعه ي ديگري نشان داد كه فشارخون و ضربان قلب در شركت كنندگاني كه هنگام گوش دادن به يك موسيقي كلاسيك آرامش بخش يك كار پر اضطراب نيز انجام مي دادند، كاهش پيدا كرد.

يافتن راه هايي براي كنترل سطح استرس بسيار مهم است، زيرا اگر ناديده گرفته شود، استرس مي تواند منجر به مشكلات سلامتي از جمله سردرد و درد، بي خوابي، افسردگي و ناراحتي شود. همچنين بر رفتار تأثير مي گذارد و به حل مشكلات عصبي و سوء مصرف مواد كمك مي كند.

تاثير موسيقي بر پوست
 از آنجا كه سلامتي به ظاهر نيز مربوط مي شود، برخي تحقيقات استرس را با افزايش وزن و مشكلات پوستي مانند آكنه و خشكي مرتبط مي دانند.

به اثبات رسيده است كه هورمون استرس يا همان كورتيزول بر روي متابوليسم و تجمع چربي بدن تأثير مي گذارد. تحقيقات انجام شده در مطالعه اي بر روي افراد انگليسي سالخورده نشان داد كه سطوح بالاتري از كورتيزول در موهاي شركت كنندگان با BMI بالاتر وجود دارد. همچنين  كورتيزول با تأثير بر توانايي پوست در حفظ رطوبت مي تواند منجر به خشكي پوست شود. مهمتر از آن، كورتيزول قند خون را افزايش مي دهد، كه اين ماده اثرات مخربي بر كلاژن و الاستين مي گذارد و منجر به ايجاد خطوط و چين و چروك هاي صورت مي شود.

موسيقي مي تواند به مبارزه با اين مشكلات كمك كند. از آنجا كه موسيقي سطح استرس شما را كاهش مي دهد، باعث مي شود كمتر به موضوعاتي مانند افزايش وزن يا چاقي توجه كنيد يا نگران خشكي پوست، آكنه و چروك نباشيد. بنابراين استرس كمتر به معناي كمر باريك تر و پوست روشن تر، شفاف تر و جوان تر است.
براي تغيير اين متن بر روي دكمه ويرايش كليك كنيد. لورم ايپسوم متن ساختگي با توليد سادگي نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافيك است.
تقويت سيستم ايمني
يك سيستم ايمني قوي شما را سالم نگه مي دارد و ظاهر سالم اغلب نشانه اي از ظاهر جذاب است. اگرچه ممكن است باور كردن آن سخت باشد، اما نشان داده شده است كه گوش دادن به موسيقي سيستم ايمني بدن را كاملاً تقويت مي كند. محققان بيمارستان عمومي ماساچوست دريافتند كه گوش دادن به موسيقي – به طور خاص كنسرت هاي پيانو موتزارت – نه تنها به كاهش سطح استرس در بيماران بحراني كمك كرده است بلكه سطح اينترلوكين ۶ را نيز كاهش داده است ( پروتئيني كه با مرگ و مير بالاتر، ديابت و مشكلات قلبي همراه است).

تحقيقات بيشتر نشان داده است كه شنوندگان موسيقي تعداد بيشتري سلول “قاتل طبيعي” دارند. اين سلول ها يك نوع لنفوسيت هستند كه به باكتري ها، ويروس ها و حتي سلول هاي سرطاني حمله مي كنند. در اصل، موسيقي به شما در مبارزه با بيماري ها كمك مي كند.

هنگامي كه يك فرد سالم به نظر مي رسد، چشم هاي روشن، پوست روشن، وزن پايدار و موهاي ضخيم و ناخن هاي محكم دارد. همه اين عوامل در كنار هم باعث ظاهر خوب مي شوند.

كمك به ورزش كردن
در اين مورد بهبود ظاهري آشكار است، مگر نه؟ هرچه بيشتر ورزش كنيد، ظاهر بهتري خواهيد داشت. نه تنها ورزش به شما گل سرخ زيبايي در گونه ها مي بخشد بلكه به در كاهش چربي هاي اضافي نيز كمك مي كند و به شما يك جسم سالم تر مي بخشد.

محققان در انگلستان دريافتند كه گوش دادن به موسيقي انگيزشي و غير انگيزشي باعث افزايش مدت زمان ورزش شركت كنندگان مي شود. علاوه بر اين، شركت كنندگاني كه به موسيقي انگيزشي گوش مي دادند اعتراف كردند كه بعد از تمرينات خود احساس بهتري دارند.

مزاياي زيبايي به موسيقي اضافه مي شود كه به شما كمك مي كند تا بيشتر ورزش كنيد. علاوه بر كمك به خلاص شدن از وزن اضافي، ورزش باعث بهبود چهره فرد نيز مي شود.

ورزش و گردش خونورزش منظم به تقويت گردش خون كمك مي كند، كه باعث افزايش جريان خون و اكسيژن به پوست مي شود.
مطالعه اي نشان داد كه افراد بالاي ۴۰ سالي كه مرتباً ورزش مي كنند داراي خاصيت ارتجاعي پوست مشابه افراد ۲۰ و ۳۰ سالگي ساله هستند. هم چنين مشخص شده است كه ورزش با افزايش تلومرها پيري سلول را كند مي كند.

تلومرها انتهاي كروموزوم هايي هستند كه با افزايش سن تمايل به كوتاه شدن دارند. هرچه كوتاه تر شوند ، تأثير منفي تري بر روي سلامتي ما خواهند گذاشت. با وجود طولاني تر شدن تلومرها ، ورزش مي تواند به طور بالقوه پيري را در تمام بدن ، از جمله در پوست  مهار كند و باعث جوانتر شدن شما شود.

دكتر تاجمير رياحي

جراح و متخصص پوست

برگرفته از وب سايت:

https://riyahi.doctor/


برچسب: #تاثير-موسيقي-بر-پوست، #پوست-زيبا، #تاثيرات-موسيقي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۲۶:۴۱ توسط:سلامت پديا موضوع: نظرات (0)