پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

تاثیر موسیقی بر پوست

موسیقی قدرتمند است و می تواند با شیوه های عمیق بر خلق و خوی تأثیر بگذارد. ممکن است در یک لحظه حال بد داشته باشید و بلافاصله با پخش شدن موسیقی مورد علاقه شما شاد شوید. از طرف دیگر، ممکن است با اولین قسمت آهنگ احساس غم و اندوه کنید. ولی موسیقی می تواند شما را خوشحال و پر انرژی و یا آرام و متفکر کند. 

اما حدس بزنید چه چیزی جالب است؟

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد موسیقی می تواند تا حد زیادی بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. اما موسیقی چگونه ظاهر شما را بهبود می بخشد؟ موسیقی با بهبود سلامت کلی شما، تأثیر قابل توجهی در ظاهر شما می گذارد. تسکین استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد ورزشی از جمله راه هایی است که موسیقی بر ظاهر و بهبود سلامت شما تأثیر می گذارد. انواع مختلف موسیقی توانایی بهبود سلامتی و ظاهر و حتی کیفیت زندگی را دارند.
 
تاثیر موسیقی بر انسان
توانایی موسیقی در رفع استرس کاملاً شناخته شده است. در یک مطالعه، شرکت کنندگان در حال گوش دادن به موسیقی کلاسیک هندی مورد بررسی پزشکی قرار گرفتند و نشان داده شد که میزان اضطراب آن ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. مطالعه ی دیگری نشان داد که فشارخون و ضربان قلب در شرکت کنندگانی که هنگام گوش دادن به یک موسیقی کلاسیک آرامش بخش یک کار پر اضطراب نیز انجام می دادند، کاهش پیدا کرد.

یافتن راه هایی برای کنترل سطح استرس بسیار مهم است، زیرا اگر نادیده گرفته شود، استرس می تواند منجر به مشکلات سلامتی از جمله سردرد و درد، بی خوابی، افسردگی و ناراحتی شود. همچنین بر رفتار تأثیر می گذارد و به حل مشکلات عصبی و سوء مصرف مواد کمک می کند.

تاثیر موسیقی بر پوست
 از آنجا که سلامتی به ظاهر نیز مربوط می شود، برخی تحقیقات استرس را با افزایش وزن و مشکلات پوستی مانند آکنه و خشکی مرتبط می دانند.

به اثبات رسیده است که هورمون استرس یا همان کورتیزول بر روی متابولیسم و تجمع چربی بدن تأثیر می گذارد. تحقیقات انجام شده در مطالعه ای بر روی افراد انگلیسی سالخورده نشان داد که سطوح بالاتری از کورتیزول در موهای شرکت کنندگان با BMI بالاتر وجود دارد. همچنین  کورتیزول با تأثیر بر توانایی پوست در حفظ رطوبت می تواند منجر به خشکی پوست شود. مهمتر از آن، کورتیزول قند خون را افزایش می دهد، که این ماده اثرات مخربی بر کلاژن و الاستین می گذارد و منجر به ایجاد خطوط و چین و چروک های صورت می شود.

موسیقی می تواند به مبارزه با این مشکلات کمک کند. از آنجا که موسیقی سطح استرس شما را کاهش می دهد، باعث می شود کمتر به موضوعاتی مانند افزایش وزن یا چاقی توجه کنید یا نگران خشکی پوست، آکنه و چروک نباشید. بنابراین استرس کمتر به معنای کمر باریک تر و پوست روشن تر، شفاف تر و جوان تر است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
تقویت سیستم ایمنی
یک سیستم ایمنی قوی شما را سالم نگه می دارد و ظاهر سالم اغلب نشانه ای از ظاهر جذاب است. اگرچه ممکن است باور کردن آن سخت باشد، اما نشان داده شده است که گوش دادن به موسیقی سیستم ایمنی بدن را کاملاً تقویت می کند. محققان بیمارستان عمومی ماساچوست دریافتند که گوش دادن به موسیقی – به طور خاص کنسرت های پیانو موتزارت – نه تنها به کاهش سطح استرس در بیماران بحرانی کمک کرده است بلکه سطح اینترلوکین ۶ را نیز کاهش داده است ( پروتئینی که با مرگ و میر بالاتر، دیابت و مشکلات قلبی همراه است).

تحقیقات بیشتر نشان داده است که شنوندگان موسیقی تعداد بیشتری سلول “قاتل طبیعی” دارند. این سلول ها یک نوع لنفوسیت هستند که به باکتری ها، ویروس ها و حتی سلول های سرطانی حمله می کنند. در اصل، موسیقی به شما در مبارزه با بیماری ها کمک می کند.

هنگامی که یک فرد سالم به نظر می رسد، چشم های روشن، پوست روشن، وزن پایدار و موهای ضخیم و ناخن های محکم دارد. همه این عوامل در کنار هم باعث ظاهر خوب می شوند.

کمک به ورزش کردن
در این مورد بهبود ظاهری آشکار است، مگر نه؟ هرچه بیشتر ورزش کنید، ظاهر بهتری خواهید داشت. نه تنها ورزش به شما گل سرخ زیبایی در گونه ها می بخشد بلکه به در کاهش چربی های اضافی نیز کمک می کند و به شما یک جسم سالم تر می بخشد.

محققان در انگلستان دریافتند که گوش دادن به موسیقی انگیزشی و غیر انگیزشی باعث افزایش مدت زمان ورزش شرکت کنندگان می شود. علاوه بر این، شرکت کنندگانی که به موسیقی انگیزشی گوش می دادند اعتراف کردند که بعد از تمرینات خود احساس بهتری دارند.

مزایای زیبایی به موسیقی اضافه می شود که به شما کمک می کند تا بیشتر ورزش کنید. علاوه بر کمک به خلاص شدن از وزن اضافی، ورزش باعث بهبود چهره فرد نیز می شود.

ورزش و گردش خونورزش منظم به تقویت گردش خون کمک می کند، که باعث افزایش جریان خون و اکسیژن به پوست می شود.
مطالعه ای نشان داد که افراد بالای ۴۰ سالی که مرتباً ورزش می کنند دارای خاصیت ارتجاعی پوست مشابه افراد ۲۰ و ۳۰ سالگی ساله هستند. هم چنین مشخص شده است که ورزش با افزایش تلومرها پیری سلول را کند می کند.

تلومرها انتهای کروموزوم هایی هستند که با افزایش سن تمایل به کوتاه شدن دارند. هرچه کوتاه تر شوند ، تأثیر منفی تری بر روی سلامتی ما خواهند گذاشت. با وجود طولانی تر شدن تلومرها ، ورزش می تواند به طور بالقوه پیری را در تمام بدن ، از جمله در پوست  مهار کند و باعث جوانتر شدن شما شود.

دکتر تاجمیر ریاحی

جراح و متخصص پوست

برگرفته از وب سایت:

https://riyahi.doctor/


برچسب: #تاثیر-موسیقی-بر-پوست، #پوست-زیبا، #تاثیرات-موسیقی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۲۶:۴۱ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)