پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

مولوسکوم کنتاژیوزوم چه عوارضی دارد؟

مولوسکوم کنتاژیوزوم یک عفونت پوستی ویروسی است، که ناشی از ویروس مولوسکوم کنتاژیوزوم (Molluscum contagiosum) می باشد. این ویروس یک عفونت قابل انتقال از راه جنسی (مقاربتی) است و می تواند با تماس پوستی در طول رابطه جنسی منتقل شود. همچنین ممکن است با خراش دادن، عفونت در بدن پخش شود. گاهی اوقات، مولوسکوم کنتاژیوزوم می تواند با حمام کردن (حمام یا استخر آب)، یا با لمس کردن وسایلی که ویروس روی آنها قرار دارد، مانند اسباب بازی حمام، حوله، لباس یا ملافه انتقال داده شود.
مولوسکوم کنتاژیوزوم در کودکان شایع است و از طریق تماس با کودکان دیگری که مبتلا به این عفونت هستند، منتقل می شود.

عوارض مولوسکوم کنتاژیوزوم

عفونت های باکتریایی می توانند مولوسکوم را پیچیده تر کنند، گرچه، این مورد بسیار نادر است. برای کاهش احتمال خطر عفونت باکتریایی یا پخش شدن مولوسکوم کنتاژیوزوم، از دست زدن، فشار دادن و یا خاراندن آن ناحیه خودداری کنید. نیازی به استفاده از کرم ها یا لوسیون های موضعی نیست، فقط بهداشت بدن خود را مطابق معمول حفظ کنید.


اگر مولوسکوم کنتاژیوزوم درمان نشود
مولوسکوم کنتاژیوزوم یک عفونت ویروسی است که خود به خود بهبود پیدا می کند، این بیماری، بدون درمان ممکن است به مدت چند ماه ادامه داشته باشد، اما در نهایت از بین می رود. مدت زمان، شدت و طول درمان مولوسکوم کنتاژیوزوم از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

علائم مولوسکوم کنتاژیوزوم
این بیماری پوستی ممکن است موجب بروز توده های کوچکی (با قطر تقریباً ۱ تا ۵ میلی متر) بر روی پوست ران، ناحیه تناسلی و شکم شود. این ویروس معمولا نواحی دیگر بدن را درگیر نمی کند.

این ضایعات:
بدون درد هستند، اما ممکن است کمی خارش داشته باشند.
اغلب، فرورفتگی ریزی در وسط خود دارند.
می توانند بی شمار باشند و ران ها، ناحیه تناسلی و شکم را بپوشانند.
نهایتاً بدون درمان ظرف مدت چند ماه از بین می روند.


تشخیص مولوسکوم کنتاژیوزوم
مولوسکوم کنتاژیوزوم، ممکن است با زگیل تناسلی یا جوش اشتباه گرفته شود. اگر متوجه هر گونه ضایعات پوستی غیر طبیعی در بدن خود شُدید، توصیه می شود که برای تشخیص دقیق به پزشک مراجعه کنید. هیچ آزمایشی برای تشخیص مولوسکوم کنتاژیوزوم وجود ندارد، این بیماری فقط با ظاهر ضایعات شناسایی می شود. اگر شما به بیماری مولوسکوم کنتاژیوزوم مبتلا شده اید، پزشک شما ممکن است انجام آزمایشاتی را برای عفونت های مقاربتی توصیه کند.

منبع...


برچسب: مولوسکوم کنتاژیوزوم،عوارض مولوسکوم کنتاژیوزوم،درمان مولوسکوم کنتاژیوزوم،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۳:۳۰ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)