پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

HPV در بارداری

درمان HPV در بارداری
در حال حاضر، هیچ درمانی برای HPV وجود ندارد اما بسیاری از زنان در حین بارداری نیازمند درمان نیستند. با این که هیچ دارویی برای درمان این ویروس وجود ندارد اما درمان بر مدیریت علائم تمرکز دارد.

HPV خطر چندانی برای جنین نداشته و زگیل ها در صورتی که بزرگ یا آزار دهنده نباشند نیازمند درمان نیستند. در غیر اینصورت، پزشک می تواند با روش های زیر نسبت به از بین بردن آن ها اقدام کند:

منجمد کردن زگیل ها با نیتروژن مایع (کرایوتراپی)
لیزر درمانی
استفاده از سوزن های حرارتی (الکترو کاتریزاسیون)
انجام جراحی یا ایجاد برشی کوچک
آیا ویروس اچ پی وی باعث نازایی میشود؟
ابتلا به زگیل های تناسلی تاثیری بر زایمان نخواهد داشت. گاهی اوقات، زگیل های بزرگ می توانند سبب خونریزی در حین زایمان شوند. زگیل های تناسلی در موارد نادر می توانند به قدری بزرگ شوند که مجرای زایمانی را مسدود کرده یا تولد نوزاد را دشوار کنند. در صورت بروز این مورد، پزشک انجام جراحی سزارین را پیشنهاد می دهد.

در صورتی که آزمایش پاپ اسمیر بیانگر وجود سلول های پیش سرطانی در دهانه رحم باشد، پزشک ممکن است درمان را به بعد از زایمان موکول کند. پس از زایمان، یک پاپ اسمیر دیگر از مادر گرفته می شود.

HPV اغلب بدون نیاز به درمان برطرف می شود. در صورتی که سلول های غیر طبیعی پس از زایمان نیز وجود داشته باشند، پزشک با استفاده از درمان های زیر نسبت به برداشت بافت غیر طبیعی اقدام می کند:

سرما درمانی (کرایوسرجری): با استفاده از سرمای شدید سلول های غیر طبیعی منجمد می شوند.
نمونه برداری مخروطی: در این روش با استفاده از یک چاقو بخشی مخروط مانند از بافت برداشته می شود.
برش بافت غیر طبیعی با جریان الکتریکی

انتقال ویروس اچ پی وی به جنین
ابتلا به HPV در دوره بارداری تاثیری بر سلامت نوزاد نخواهد داشت. در حالی که امکان دارد در طول دوره بارداری یا زایمان ویروس HPV به جنین انتقال یابد اما احتمال این پدیده اندک است. مطالعات در زمینه میزان انتقال HPV از مادر به نوزاد نتایج متفاوتی را بیان کرده اند. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، محققان دریافتند که در حدود ۱۱ درصد نوزادان دارای مادر مبتلا خود نیز به این ویروس دچار شده اند. با این حال، در این زمینه به تحقیقات بیشتر نیاز است.

در اغلب جنین هایی که در رحم مادر به HPV دچار هستند، ویروس بدون ایجاد مشکلات بلند مدت از بدن خارج می شود. در موارد نادر، زگیل های تناسلی می توانند به نوزاد منتقل شده و بر حلق یا تار های صوتی او رشد کنند. این بیماری با نام پاپیلوماتوز تنفسی عود کننده شناخته می شود.

درمان شامل جراحی برداشت این زائده ها می شود.

ادامه متن...


برچسب: HPV ،بارداری،زگیل تناسلی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۷:۱۲ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)