پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

درمان قطعی منافذ باز پوست صورت

درمان منافذ پوست صورت همواره جزء درخواست های بسیاری از افراد به خصوص جوانان می باشد. بسیاری از افراد از منافذ باز صورت خود شکایت دارند. این مشکل در افراد جوان و با پوست چرب یا مختلط شایع تر است. این منافذ باز در اثر گشادشدن منافذ طبیعی پوست که در همه افراد وجود دارد، ایجاد می شوند.

– درمان غیر دارویی منافذ باز پوست
استفاده از مواد لایه بردار می تواند نقش مهمی در باز کردن راه خروجی چربی پوست و بسته شدن منافذ داشته باشد. یک راهکار عملی برای بسته شدن منافذ باز این است که هر روز در پایان استحمام، زمانی که پوست تحت تاثیر بخار گرم قرار دارد، صورت را با آب سرد شست. این کار باعث لایه برداری سطحی و پاک کردن منافذ می شود. مصرف ضدآفتاب ملایم و بدون چربی در طول روز نباید فراموش شود.

– درمان دارویی و پزشکی منافذ پوست
یکی از از راه های درمان منافذ پوست صورت، استفاده از کرم های لایه بردار در شب است.

غیر از داروها، از روش های درمانی دیگر درمان منافذ پوست صورت نیز می توان برای بهبود و کاهش منافذ باز پوست استفاده کرد.  میکرودرم ابریژن یا لیزر نیز نقش مهمی در کاهش منافذ باز پوست و جوانسازی دارند. درنهایت با به کارگیری ترکیبی از روش های دارویی و غیردارویی افراد می توانند تا حد قابل توجهی منافذ باز پوستشان را کاهش دهند.

– بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست
بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست حتما باید زیر نظر پزشک و به صورت کنترل شده مصرف شود. با این حال در ادامه چند کرم خوب برای بستن منافذ پوست را معرفی می‌کنیم:

کرم بستن منافذ پوست استادرم
کرم بستن منافذ پوست لیراک
کرم بستن منافذ پوست بایودرما
کرم بستن منافذ پوست گینو
فلوئید روز و شب آلسینا
نحوه استفاده از این کرم به این گونه است که  هر روز صبح بعد از شستن و خشک کردن صورت اول گلاب زده و صبر کنید که خشک شود، سپس این کرم را بزنید. دوره درمان را باید کامل کنید تا این کرم اثرگذاری خودش را داشته باشد.

بهترین کرم های ایرانی در این زمینه عبارتند از:

کرم بستن منافذ پوست سی گل
کرم بستن منافذ پوست سینره
– بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز
از نکته های مهم مراقبت از پوست در افرادی که پوستشان منفذ دارد و در واقع نکته اساسی درمان منافذ پوست صورت این است که در برابر اشعه مضر آفتاب از خود مراقبت کنند. آفتاب می تواند به تشدید این علامت یا نمای پوستی منجر شود، بنابراین استفاده از پوشش مناسب پوست و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب به ویژه در ساعت های 10 تا ۴ بعدازظهر و استفاده از کرم ضدآفتاب توصیه می شود.

از آنجا که منافذ باز پوست در افراد با پوست چرب شایع تر است، حتما لازم است از ضدآفتاب‌های فاقد چربی استفاده کنند.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد منافذ پوست اینجا را کلیک کنید


برچسب: #منافذ-پوست، #پوست-زیبا، #بهترین-کرم،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۴۰:۲۶ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)