پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

لیزر صورت برای جای جوش و زخم

لیزر صورت برای جای زخم
اسکار زخم یادآور ناخوشایندی از روند سلامت بدن است . هنگامی که پوست شما پس از حادثه ، عفونت ، التهاب یا جراحی خود به خود زخم را ترمیم می کند ، اسکار یا جای آن باقی می ماند. زخم ها از نظر شکل و اندازه متفاوت هستند. ممکن است با گذشت زمان قرمز و ضخیم شوند و یا حتی محو شوند. گاهی هم شاید اسکارهایی باقی گذارند که باعث شود به فکر روش های زیبایی برای از بین بردن آنها باشید.
این روزها ، فناوری لیزر پوست پیشرفت کرده است تا جایی که می توان اقدامات بسیاری برای درمان زخم ها انجام داد. لیزر، از بین برنده یا کاهش دهنده ی اسکار روشی معمول است که در مطب متخصصان پوست یا کلینیک های  لیزر پوست انجام می شود. با استفاده از لیزر ، بسته به شدت آنها ، جای زخم ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابند و احتمالاً پاک می شوند.

انواع لیزر صورت
سه نوع اصلی از درمان های لیزر پوست موجود است:

لیزر بازسازی کننده سطح پوست، که گاهی اوقات به عنوان لیزر ساینده نیز شناخته می شود.
لیزر بازسازی کننده فراکشنال
لیزر بازسازی کننده غیر ساینده
لیزر بازسازی کننده پوست
 در این روش درمانی ، متخصصان پوست از لیزر پرقدرت برای از بین بردن لایه سطحی پوست که زخم شده است استفاده می کنند. لیزر همچنین به لایه های میانی پوست نیز نفوذ کرده و پوست را محکم و صاف می کند.

لیزر بازسازی کننده پوست به صورت سرپایی در مطب پزشک یا کلینیک لیزر پوست انجام می شود و معمولاً یک تا دو ساعت طول می کشد. استفاده از عینک در حین لیزر از چشم های شما در برابر نور لیزر محافظت می کند و برای کاهش درد، بی حس کننده موضعی به شما زده می شود. متخصص پوست، پروب  لیزر را بر روی اسکار زخم قرار می دهد تا سلول های آسیب دیده پوست را از بین ببرد. در هر بار قرارگیری پروب لیزر ، سلول های بیشتری را از بین می برد.

انواع لیزر بازسازی پوست برای جای جوش
دو نوع لیزر برای بازسازی مجدد پوست وجود دارد که هر یک دارای جوانب مثبت و منفی هستند :

لیزر CO2 
لیزر قدرتمندی است که به اعماق پوست نفوذ می کند و در رفع اسکارهای ضخیم تر و عمیق تر بهتر عمل می کند. در نتیجه، زمان ریکاوری طولانی تر است(معمولاً حدود دو هفته). این روش همچنین می تواند دردناک باشد.

لیزر اربیوم یاگ
لیزر اربیوم YAG نسبت به لیزر CO2 از قدرت کمتری برخوردار است و بیشتر در درمان زخم های کم عمق مورد استفاده قرار می گیرد. هنگام از بین بردن اسکار زخم با استفاده از این لیزر، به بی حسی موضعی کمتری نیاز خواهید داشت و زمان بهبودی شما سریعتر (حدود یک هفته) خواهد بود. هم چنین این نوع لیزر می تواند گران باشد.

لیزر فرکشنال
این لیزر درمانی دقیق، از پرتوهای ریز نوری استفاده می کند که به عمق پوست نفوذ می کنند. نتیجه آن، ده ها یا حتی صدها سوراخ ریزی است که در آن سلول های پوستی برداشته و توسط پوست سالم احاطه می شوند. این سوراخ ها به تجزیه ی سلول های قدیمی و هم زمان تحریک تولید کلاژن در لایه های عمیق تر پوست کمک می کنند. پوست سالم اطراف آن به بهبودی سریع آسیب ایجاد شده توسط لیزر درمانی کمک می کنند و در نتیجه سلول های تازه و جدید پوست ایجاد می شوند.

در این روش بی حسی موضعی از ایجاد درد جلوگیری می کند. این روش درمانی کمتر تهاجمی است و نیاز به زمان کمی برای بهبودی دارد. همچنین به اندازه لیزر بازسازی کامل، بهبودی ایجاد نمی کند . بیماران معمولاً دچار قرمزی یا تورم جزئی می شوند که در طی چند روز محو خواهد شد.

به احتمال زیاد به سه تا پنج جلسه درمان به فاصله یک هفته نیاز دارید. در حالی که بهبودی فوراً پس از یک جلسه مشاهده می شود، اما  برای رسیدن به نتایج واقعی درمان باید چند ماه صبر کنید.  اگر یک ناحیه خاص از پوست شما تحت درمان قرار بگیرد، مبلغ کمتری را می پردازید.
ما در این مرکز، بر اساس بهترین و کم تهاجم ترین روش لیزر چای جوش و زخم یعنی میکرونیدلینگ به بازسازی پوست می پردازیم.

لیزر بازسازی کننده غیر ساینده
متخصصان پوست از لیزرهای مادون قرمز برای گرم کردن لایه های داخلی پوست استفاده می کنند که سطح پوست دست نخورده می ماند. این امر باعث تولید کلاژن و ایجاد سلول های جدید پوست می شود تا جایگزین سلول های آسیب دیده زخم شوند. مزیت این روش زمان کوتاه آن است چون به زمان ریکاوری نیاز ندارد. 

این روش می تواند تا حدودی دردناک باشد اما در حال انجام لیزر، یک اسپری خنک کننده برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح پوست شما زده می شود. همچنین، چون بهبودی در اعماق پوست شما صورت می گیرد، ممکن است ماه ها زمان برای مشاهده نتیجه نیاز باشد. برای دریافت کامل مزایای درمان ممکن است چهار تا شش جلسه درمان مورد نیاز باشد. نوع درمان با لیزر پوستی که برای شما موثرتر خواهد بود بستگی به نوع زخم شما دارد.
بهتر است در قدم اول با یک پزشک متخصص پوست و لیزر  مشورت کنید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص  لیزر صورت  می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://hashemi.doctor/1388


مرکز زیبایی پوست، مو و زیبایی دکتر رعنا هاشمی


برچسب: #لیزر-صورت، #لیزر، #لیزر-بدن،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۱۳:۴۷ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)