پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

چالش های مالی فروشگاه های زنجیره ای

امروزه رقابت در صنعت خرده فروشی، باعث رشد روز افزون فروشگاه های زنجیره ای شده است. اما از طرف دیگر، حسابداری فروشگاه های زنجیره ای و خرده فروشی ها همواره چالشی برای مدیران این کسب و کارها بوده است. پایا افزار، امروز راهکاری را ارائه می دهد که بتواند تمام این چالش ها را رفع نموده و در جهت تسریع فرآیند فروش و بازرگانی، گامی مثبت بردارد.
چالش های مالی فروشگاه های زنجیره ای
نبود یا کمبود آمار و اطلاعات در خصوص فرآیندهای توزیع و فعالان آن
حجم فروش بالا
توزیع‌شدگی جغرافیایی فروشگاه‌ها و انبارها
مدیریت سیاست‌گذاری‌های متنوع فروش به صورت متمرکز
مدیریت در لحظه و به روز موجودی فروشگاه‌ها
تنوع و حجم بالای کالاهای در گردش در فروشگاه‌ها
تنوع مدل‌های فروش برای مشتریان متفرقه، خاص، کارکنان سازمان و سایر شرکت‌ها
تنوع مدل‌های تسویه حساب بصورت‌های نقدی، بن، اعتباری و قسطی و…
ارتباط با تعداد زیاد تامین‌کنندگان
ارتباط مستقیم با مصرف کننده نهایی و لحظه‌ای بودن فرآیند فروش
انبارگردانی فروشگاه های زنجیره ای
نیازهای خاص کسب و کارهای فروشگاهی
نیاز تامین به موقع موجودی فروشگاه‌ها
در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل خریدهای با حجم بالا از تامین‌کنندگان و لزوم شارژ به موقع موجودی کالاها در فروشگاه‌ها و در سطح هر غرفه و قفسه، نیاز مبرم به کنترل موجودی در لحظه کالاها در سطح هر فروشگاه‌ و کل سازمان وجود دارد.

پیچیدگی مدیریت گردش کالاها
جلوگیری از راکد ماندن کالاهای کم فروش در فروشگاه‌ها، کاهش هزینه کالاهای انباشت شده و گردش سریع کالاها در فروشگاه‌ها یکی از چالش‌های اساسی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کاهش هزینه‌های سازمانی است.

رضایتمندی و وفاداری مشتریان
حجم بالای فروش در فروشگاه‌ها به تبع خود موجب معطلی مشتریان در پای صندوق‌های فروش می‌شود. پاسخ‌گویی به موقع و سریع به مشتریان و کاهش زمان انتظار آنها موجب رضایتمندی و وفاداری آنها خواهد شد. مدیریت فروشگاه باید با سیاست‌گذاری‌های فروش منعطف، سعی در حفظ مشتریان کنونی و افزایش مشتریان جدید داشته باشد.

ضعف کنترل‌های درون سازمانی
با توجه به وسعت فرآیندهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پیچیدگی فرآیند تامین و فروش مالی در فروشگاه‌های بزرگ، کنترل‌های درون سازمانی اعم از صندوقداران، غرفه‌داران و فروشگاه از اهمیت ویژه‌ای برای سازمان برخوردار است. این کنترل می‌تواند در هر سطح سازمان مورد نیاز باشد.

جمع‌آوری و پردازش حجم بالای اطلاعات فروشگاه‌ها
حجم بالای اطلاعات فروشگاه‌ها به دلیل تراکنش در لحظه و با حجم بالا، مدیریت سازمان را در تحلیل روندهای فروش برای تصمیم‌گیری در سطح کلان همچون فرآیندهای تامین و فروش کالاها و در سطح خرد مانند نحوه چینش کالاها با توجه به سبد کالای مشتری دچار چالش می‌کند. این امر باعث کند شدن تصمیم‌گیری مدیریت سازمان و فروشگاه و در نتیجه عدم انعطاف‌پذیری در قبال تغییرات محیطی مانند خواسته و نیازهای مشتریان می‌شود.

مدیریت مالی متمرکز در فروشگاه و دفتر مرکزی
یکی از نیازهای اساسی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، یکپارچگی فرآیندهای مالی در بین واحدهای مالی، بازرگانی و انبار در سطح فروشگاهی و سازمان است. پاسخگویی به مراجع قانونی در زمان مناسب و اطلاعات کافی برای سازمان مهم و حیاتی است.

سرعت در عملیات فروشگاه
سرعت عملیات در فرآیندهای فروش و انبارداری فروش یکی از چالش‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای در افزایش درآمد محسوب می‌شود. پشتیبانی از حجم زیاد مشتریان با حجم بالای تراکنش‌های فروش از ریسک‌ها و دغدغه‌های اصلی این صنعت محسوب می‌شود.

نیاز به انجام مدل‌های متنوع تسویه (اقساطی، اعتباری و…)
یکی از سیاست‌های مراکز خرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای افزایش حجم فروش استفاده از روش‌های تشویقی و خاص برای دریافت مبالغ فروش خود است. مدیریت و کنترل اطلاعات تسویه فاکتور‌ها با استفاده از ارائه اعتبار به مشتریان، فروش اقساطی، دریافت بن‌ها و کارت‌های تخفیف سازمانی و… از مشتریان یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیران این صنعت است.

شرکت هایی موفق خواهند بود که بتوانند ا حداکثر چابکی، تنوع کالا، کمترین هزینه و بهترین دسترسی، بیشترین مشتری را جذب کنند و بتوانند در آن ها به نحو ایجاد وقاداری کنند.

 

پایا افزار


برچسب: #حسابداری-فروشگاه، #حسابداری، #عملیات-فروشگاه،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۵:۲۸ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)