پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

درمان خانگی رابطه جنسی دردناک

درمان خانگی مقاربتهای دردناک

اگر ناراحتی‌های ایجاد شده به علت عدم لغزندگی کافی واژن باشد، می‌توانید از پارتنرتان بخواهید زمان بیش‌تری برای پیش‌نوازی اختصاص دهد و از یک لوبریکانت هم استفاده کنید. بیش‌تر اوقات این راهکارها می‌تواند برای توقف درد کافی باشد.

به خاطر داشته باشید که لوبریکانت‌های بر پایه‌ی روغن می‌توانند باعث آسیب کاندوم شوند، پس اگر از کاندوم استفاده می‌کنید کاملاً دور این مورد را خط بکشید و از لوبریکانت‌های بر پایه‌ی آب استفاده کنید.

اگر از درماتیت آلرژیک در رنج هستید، می‌توانید از فرآورده‌های بدون بو استفاده کنید و لباس‌های زیر نخی بپوشید تا پوست بهبود پیدا کند.

زنانی که فقط گهگاهی مقاربت دردناک دارند و هیچ نشانه‌ی دیگری ندارند می‌توانند بررسی کنند که کدام پوزیشن خاص جنسی یا دخول عمیق باعث ایجاد درد می‌شود. مقاربت آرام و آهسته و تغییر پوزیشن می‌تواند کمک‌کننده باشد.

زمان مراجعه به پزشک

نباید خودتان اقدام به تشخیص علت دیسپارونیا و درمان خودسرانه کنید. دوش واژن هم اصلاً راه حل خوبی نیست چون واقعاً می‌تواند پوست را تحریک و شما را مستعد ابتلا به عفونت کند.

حتی اگر معمولا دچار دیسپارونیا نمی‌شوید، توصیه می‌شود زنان بالای بیست و یک سال یا افرادی که فعالیت جنسی دارند برای چکاپ به طور منظم به متخصص زنان مراجعه کنند.

پزشک بهترین کسی است که می‌تواند علت درد هنگام رابطه‌ی جنسی را تشخیص دهد، از روش‌های تشخیصی استفاده کند و درمان را انتخاب نماید.

برخی عارضه‌ها مانند اندومتریوز شدید یا کیست تخمدان نیاز به روش‌های جراحی دارند. درمان فیزیکی کف لگن هم در موارد خاص استفاده می‌شود.

اگر دیسپارونیای شما در اثر تجربه‌های بعد از تروما یا دیگر مسائل عاطفی ایجاد شده، می‌توانید از پزشکتان بخواهید شما را به یک سکس تراپیست متخصص ارجاع دهد. انواع مختلفی از رویکردها به خصوص درمان شناختی – رفتاری، می‌تواند به کنترل درد هنگام رابطه‌ی جنسی کمک کند.

 

 

دکتر عباس انتظاری

مرکز آموزش و درمان بیماری های جنسی

متخصص پزشکی اجتماعی و طب پیشگیری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برچسب: #رابطه-جنسی-دردناک،#کاهش-میل-جنسی،#درد-واژن،#افزایش-میل-جنسی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۷:۱۶ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)