پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

خدمات بهداشتی درمانی کانادا

مهمترین مسئله پس از مهاجرت به کانادا ، خدمات بهداشتی درمانی کانادا به مهاجرین می باشد. در این مقاله به بررسی خدمات بهداشتی در کانادا برای مهاجرین می پردازیم.

 به عنوان یک مقیم دائم جدید در کشور کانادا، آیا همان موقع که به این کشور برسم امکان استفاده از خدمات درمانی و بهداشتی را خواهم داشت؟

پاسخ این سوال به این موضوع بستگی دارد که در کدام استان یا ناحیه از کانادا مهاجرت کنید. با این که خدمات درمانی توسط قوانین و مقررات فدرال کشوری مدیریت می شود، هر استان و ناحیه دارای طرح های درمانی و بهداشتی خاص خود است و یکی از تفاوت هایی که در این زمینه وجود دارد آن است که برخی از نواحی برای ارائه خدمات درمانی یک بازه زمانی خاصی را در نظر می گیرند و برخی دیگر به محض ورود به آن جا خدمات را ارائه خواهند کرد. در نواحی و استان هایی که نیاز به صبر کردن برای مدتی خاص است، مقیم دائم مسئول پرداخت تمامی هزینه های مربوط به سرویس های پزشکی و درمانی خود نظیر هزینه بیمارستان و حتی موارد اورژانسی است.

برنامه خدمات بهداشتی درمانی در هر یک از استان های کانادا
در حال حاضر هفت استان در کشور کانادا وجود دارند که خدمات درمان عمومی را بلافاصله به مقیمان جدید الورود ارائه می دهند. اگر به ترتیب از غرب به شرق بخواهیم این استان ها را نام ببریم: آلبرتا، ساسکاتچیوان، مانیتوبا، نیو برونزویک، نووا اسکوتیا، جزیره پرینس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور. در این نواحی پس از ثبت نام برای دریافت کارت سلامت به همراه اسناد مربوط به آن، روز آغاز پوشش بیمه سلامت و درمانی دقیقا همان روزی در نظر گرفته می شود که مقیم جدید به استان رسیده و زندگی خود را در آنجا شروع کرده بود.

در نهایت سه استان باقی می مانند (بریتیش کلمبیا، آنتاریو و کبک) و تمامی نواحی دیگر (یوکان، نوروست و نوناووت) که در آن ها یک دوره انتظار برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی توسط مقیمان جدید نیاز است. در این نواحی، مقیمان جدیدی که شهروندان کانادایی هستند باید در یک دوره خاص منتظر بمانند.

این دوره زمانی انتظار مقیمان جدید می تواند تا سه ماه از تاریخ ورود فیزیکی شما به استان یا ناحیه مربوطه باشد (زمانی که اسناد اقامت دائم را همراه داشته باشید). هرگز فراموش نکنید که چه به دوره انتظار نیاز باشد یا خیر، خیلی مهم است که شما همراه با برگه تعیین وضعیت مهاجرت خود برای اقامت به مدت زمانی که با حداقل میزان لازم خدمات درمانی مطابقت داشته باشد را همراه خود داشته باشید، که در اکثر شرایط به این معناست که در استان یا ناحیه مربوطه برای حداقل شش ماه در سال حضور داشته باشید.

خدمات بهداشتی درمانی برای مقیم موقت کانادا
چگونه به عنوان یک مقیم موقت می توانم خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کنم، به عنوان مثال با یک مجوز کار یا مجوز تحصیلی؟

پاسخ این سوال باز هم بستگی به این دارد که مجوز کار یا مجوز تحصیل شما مربوط به کدام استان یا ناحیه شود. برای مقیمان موقت شرایط و نیازمندی های بیشتری وجود دارد که باید همه را مورد توجه قرار داد.

شرایط اعطای خدمات بهداشتی درمانی برای مقیم موقت با مجوز کار
یک مقیم موقت که دارای مجوز کار معتبر برای حداقل بازه زمانی مورد تایید است و قرار است در همان مدت زمان در استان یا ناحیه مربوطه حضور داشته و کار کند، معمولا برای طرح های درمان و بهداشتی آن ناحیه و منطقه مورد تایید قرار می گیرد. حداقل زمان لازمه در نواحی مختلف بین ۶ تا ۱۲ ماه متغیر است.

علاوه بر این استثناها و موارد خاصی نیز مرتبط با برخی از انواع خاص مجوز های کاری وجود دارند. کیس های متغیر به قدری زیاد هستند که نمی توان همه را در اینجا ذکر کرد اما برای مثال در برخی استان های خاص، کسی که دارای ویزا یا مجوز تعطیلات شغلی (Working Holiday) است باید به مرکز سلامت و بهداشت به همراه مجوز خود مراجعه کند و یک کپی از قرارداد کاری خود را که نشان دهنده مینیموم زمان کار و حضور در آن ناحیه است نیز به همراه داشته باشد.

شرایط اعطای خدمات بهداشتی درمانی کانادا با ویزای تحصیلی
شرایط برای دارنده های ویزای تحصیلی کانادا  نیز دارای متغیرات بسیار زیادی در مناطق مختلف کشور کانادا در زمینه تایید صلاحیت برای خدمات درمانی است.برخی از حوزه های قضایی خاص در همین زمینه شامل موارد زیر می شوند:

1-هرگز خدمات بهداشت و درمانی به دانشجویان و دانش آموزان بین المللی ارائه نمی شود.

2-خدمات درمانی تنها به دانشجویانی ارائه می شود که در برنامه های تحصیلی طولانی تر از ۱۲ ماه شرکت کرده اند.

3-تنها زمانی یک دانشجو تحت پوشش قرار می گیرد که با مجوز تحصیلی خود به مدت ۱۲ ماه ادامه دار در استان یا ناحیه مربوطه حضور داشته باشد.

4-پس از طی شدن دوره انتظار قضایی خیلی زود دانشجویان تحت پوشش درمانی و بهداشتی قرار می گیرند. در صورتی که آن ها دارای یک مجوز تحصیلی معتبر برای شش ماه یا بیشتر باشند.

خدمات بهداشتی درمانی در مانیتوبا کانادا
استان ها نیز می توانند سیاست های خود را در زمینه کسانی که دارای مجوز کار در کانادا هستند تغییر دهند، همانطور که دانش آموزانی که در مانیتوبا به شکل بین المللی مشغول تحصیل هستند. طبق قانونی که از یک سپتامبر ۲۰۱۸ عملی شد، بخش خدمات بهداشتی و درمانی مانیتوبا در کانادا یک طرح جدیدی را ارائه کرد که در آن دانشجویان بین المللی می توانند تحت پوشش قرار گیرند و مدت زمان مجوز کاری یا تحصیلی آن ها دیگر اهمیتی ندارد.

بسیاری (اما نه همه‌ی) مدارس در کشور کانادا یک برنامه اختصاصی برای بهداشت و درمان را ایجاد می کنند تا بتواند دانش آموزان بین المللی را که در زمینه گرفتن خدمات و نیاز به دوره انتظار با مشکل مواجه هستند تحت پوشش خود قرار دهد.

مدت دوره انتظار برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی در کانادا برای کسانی که ویزای تحصیلی دارند چقدر است؟
کسانی که دارای مجوز کار یا مجوز تحصیل هستند و برای دریافت خدمات درمانی و بهداشتی مورد تایید قرار دارند باید همان مدت دوره انتظاری که در برخی مناطق و استان ها مقیمان دائمی طی می کنند را مد نظر قرار دهند تا پوشش آن ها آغاز گردد.

موسسه حقوقی اَپلو | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۵۸:۱۱ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)