پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

چه روشهایی سبب ایجاد انگیزه در کارمندان می شوند

موضوع مهمی که پس از استخدام کارمندان به میان می آید، حفظ کردن این افراد است. با اینکه پول و مزایا بسیار مهم هستند، اما طبق یک مطالعه این موارد در بالای لیست عوامل انگیزشی قرار نمی گیرند.

راههای ایجاد انگیزه در بین کارمندان

کسب و کار خود را به محلی خوشایند تبدیل کنید

هیچ کس تمایل ندارد تا چندین ساعت در یک محیط دلگیر و خسته کننده کار کند. یکی از راههای ایجاد انگیزه بین کارمندان فراهم کردن یک محیط زیبا، پر نور، کاربردی و جالب، برای آنها ست تا کار کردن برای آنها دلپذیرتر شود.

اولین قدم برای اطمینان از خوشایند بودن محیط، به روز بودن تجهیزات محل کار است. این به معنای تعویض کامپیوتر های قدیمی، سیستم های فروش از کار افتاده و کلا هر مورد دیگری است که کارمندان تمایل دارند با عصبانیت از پنجره به بیرون پرت کنند.

محیط کار مناسب، شامل مرتب بودن و ظاهر مناسب وسایل نیز می شود. باید همواره به این نکته  توجه داشت که آراستن محیط کار الزاما به معنای صرف هزینه زیاد نیست. حتی این امکان وجود دارد که شما با صرف هزینه ای اندک و با خریدن چند وسیله کوچک محیط کار و کار کردن را برای کارمندان و مشتریان دلنشین تر کنید.

یک مدیر صادق، حمایتگر و محترم باشید

امکان دارد این مورد ساده به نظر برسد، اما باید دانست که مدیریت نامناسب یکی از بزرگ ترین دلایل فرار کارمندان از شغل خود می باشد. مواردی همچون احترام، صداقت، حمایت و ارتباطات شفاف از جمله عناصر بنیادی به شمار می روند.

با این وجود، برای تبدیل شدن به یک رهبر یا مربی عالی موارد بسیاری برای انجام دادن وجود دارند. در صورتی که به تازگی در عرصه مدیریت وارد شده اید، خواندن چندین کتاب در این زمینه بسیار ارزشمند خواهد بود.

مدیریت موثر همانند هر مهارت دیگری نیاز به دانش و تمرین دارد. برای شروع، بهترین کتاب ها را در زمینه مدیریت مطالعه کنید. به طور خلاصه: اگر مدیر مناسبی باشید، کارمندان شما نیز وفاداری بیشتری خواهند داشت.

به کارمندان خود پاداش دهید

افراد تنها در صورتی در کسب و کار شما می مانند، که دلیلی برای ماندن داشته باشند. بنابراین، اگر تمایل دارید تا کارمندان و همچنین انگیزه آنها را حفظ کنید، باید یک برنامه انگیزه بخش تهیه کنید. این برنامه می تواند پاداشی سه ماه یکبار، ارتقا درجه، اعطای اعتبارات بیشتر یا حتی تقسیم بخشی از سود شرکت باشد. اگر کارمندان بدانند به ازای کار خوبی که انجام می دهند پاداش دریافت می کنند، وظیفه خود را به خوبی انجام داده و در شرکت می مانند.

به کارمندان فضای رشد بدهید

یکی از راههای ایجاد انگیزه در بین کارکنان، ایجاد فضا برای رشد آنهاست که مانند یک محرک فوق العاده عمل می کند. با اینکه یکی از دلایل استقبال کارمندان از امکان رشد، قابلیت دریافت پول بیشتر است اما عاملی روانی نیز وجود دارد. این عامل احساس مورد اعتماد و احترام قرار گرفتن برای کاری است که کارمند انجام می دهد.

در صورتی که در حال افتتاح شعبه دیگری از کسب و کار خود هستید، به این فکر کنید که کدام یک از کارمندان شما می تواند برای نقش مدیریت این شعبه مناسب باشد. اگر کارمندی دارید که امور مرتبط با مدیریت موجودی شرکت را به خوبی انجام می دهد، در نظر داشته باشید تا مسئولیت ارتباط با فروشنده را به صورت کامل به او واگذار کنید.هنگامی که به بهترین کارمندان خود فرصت رشد می دهید، نظر آن ها تغییر کرده و این شغل را نه به عنوان یک شغل جانبی بلکه همانند یک حرفه کامل در نظر می گیرند.

باز خوردهای مثبت را با آن ها به اشتراک بگذارید

احساس مفید بودن در کار بسیار خوشایند بوده و یکی از عوامل کلیدی رضایت شغلی و راههای ایجاد انگیزه به شمار می رود. در صورتی که مشتریان شما از این موارد قدردانی می کنند، این بازخورد ها را با کارمندانتان به اشتراک بگذارید. اطلاع یافتن کارمندان از رضایت و خشنودی مشتریان سبب ایجاد حس خوب در آن ها شده و باعث می شود تا ارتباطی عمیق تر با کسب و کار برقرار کنند.

 

سامانه حضور و غیاب آنلاین دینگ


برچسب: #انگیزه،#ایجاد، انگیزه، در، کارمندان،#کارمند، نمونه،#کارمند، خوب،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۲:۲۳ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)