پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

نحوه استفاده از متوپرولول تارترات

طبق تجویز پزشک، این دارو خوراکی است و همراه با غذا یا پس از آن، معمولاً ۳-۱ بار در روز مصرف می شود. دوز مصرفی دارو براساس شرایط جسمانی و پاسخ به درمان، متفاوت می باشد. برای کاهش احتمال خطر عوارض جانبی، پزشک شما ممکن است توصیه کند که مصرف دارو را با دوز کمتری شروع کنید و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید.
دستورالعمل های پزشک خود را با دقت دنبال کنید.
این دارو را به طور منظم مصرف کنید تا از حداکثر مزایای آن بهره مند شوید. برای کمک به یادآوری، این دارو را در زمان های خاصی در روز مصرف کنید. به طور ناگهانی مصرف این دارو را بدون دستور پزشک قطع نکنید. در زمانی که مصرف دارو به طور ناگهانی قطع شود، احتمال دارد که شرایط شما بدتر شود.

بهره مندی از مزایای کامل این دارو، ممکن است چندین هفته طول بکشد. اگر احساس بهتری پس از مصرف دارو دارید، استفاده از آن را ادامه دهید. اکثر افراد با فشار خون بالا احساس بیماری نمی کنند. برای پیشگیری از درد قفسه سینه، حمله قلبی دوم یا سردرد های میگرنی، بسیار مهم است که این دارو به طور منظم و طبق تجویز پزشک مصرف شود. در زمان بروز میگرن، نباید متورال مصرف شود.

طبق توصیه متخصص قلب، از دارو های دیگر برای تسکین حمله های ناگهانی استفاده کنید (برای مثال، قرص های نیتروگلیسیرین زیر زبانی برای درد قفسه سینه، داروهای “تریپتان” همچون سوماتریپتان برای میگرن).

با این حال اگر شرایط شما بهبود نیافت، یا اگر بدتر شد (برای مثال، اگر میزان فشارخون معمول شما بالاست یا افزایش می یابد، اگر اغلب اوقات درد قفسه سینه یا میگرن برای شما اتفاق می افتد) به پزشک خود اطلاع دهید.

بهترین زمان مصرف قرص متورال
متوپرولول به صورت ۲ نوع قرص مختلف وجود دارد: آزادسازی استاندارد و آهسته رهش که آهسته رهش آزاد سازی پایدار (SR) نیز نامیده می شود.

۱- آزادسازی استاندارد: متوپرولول را در بدن شما به سرعت آزاد می کند (بسته به دوز مصرفی، ممکن است نیاز باشد چند بار در روز آن را مصرف کنید).

۲- آهسته رهش: به آرامی حل می شود، بنابراین شما نمی توانید آن را به دفعات مصرف کنید (یک بار در روز معمولاً کافی است).

پزشک شما ممکن است به شما توصیه کند که اولین دوز مصرفی خود را قبل از خواب بخورید، چرا که این دارو می تواند باعث احساس سرگیجه در شما ایجاد کند. اگر پس از مصرف اولین دوز، احساس سرگیجه نداشتید، متوپرولول را در صبح مصرف کنید. اگر متورال برای شما، یک بار بیشتر در روز تجویز شده است، سعی کنید دوزها را به طور مساوی در طول روز مصرف کنید.
با چند ساعت فاصله می توانید متروپرولول را مصرف کنید؟
برای دوز خوارکی معمولا ۲۵ میلی گرم صبح و ۲۵ میلی گرم برای شب تجویز می شود. در شرایط سکته ممکن است، میزان دوز تا ۵۰ میلی گرم هر ۶ ساعت یک بار به مدت ۲ روز و سپس به ۱۰۰ میلی گرم ۲ بار در روز نیز برسد.

آیا متورال باید به همراه غذا مصرف شود؟
برای دارو های فشار خون که به عنوان مسدود کننده های بتا شناخته می شوند، همچون قرص پروپرانول (ایندرال) و متوپرولول (لوپرسور)، مصرف آنها همراه با غذا، عوارض جانبی ناخوشایند را کاهش خواهد داد. شما دارو را بسیار آهسته تر از زمانی که با معده خالی مصرف می شود، جذب خواهید کرد.
آیا می توانید موز را همراه با مسدودکننده های بتا خورید؟
پتاسیم بسیار زیاد می تواند منجر به ریتم نامنظم قلبی و نارسایی کلیه شود. اگر شما مسدوده کننده ی بتا مصرف می کنید، پزشک شما ممکن است توصیه کند که مصرف موز و دیگر غذا هایی با پتاسیم بالا همچون: پاپایا، گوجه فرنگی، آواکادو و کلم پیچ را محدود کنید.

ادامه متن...


برچسب: متوپرولول،مصرف قرص متورال،قرص متورال،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۵:۱۷ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)