پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

درمان زگیل با جراحی الکتروشیمیایی

جراحی الکتروشیمیایی
  روش‌های جراحی الکتریکی از جریانی با فرکانس بالا، برای ریشه کن شدن زگیل تناسلی، استفاده می‌کنند.
جراحی الکتروسرجری در زگیل‌های تناسلی خارجی بسیار موثر است. LEEP  در درجه اول، برای درمان ضایعات داخل اپیتلیالی سنگفرشی دهانه رحم (SIL ) و پس از تایید، به وسیله‌ی نمونه برداری از دهانه رحم استفاده می‌شود. ازاین روش برای از بین بردن زگیل‌های بزرگ قسمت خارجی دستگاه تناسلی نیز استفاده می‌شود.

 روش‌های الکترو جراحی معمولاً فقط با بی‌ حسی موضعی وسرپایی انجام می شود. از آنجا که در این روش توده‌های دود ایجاد می‌شود، باید روش‌های مناسب برای تخلیه جلوگیری از استنشاق نیز دنبال شود.

 جراحی الکتریکی در ضایعات شافت آلت تناسلی (قسمت استوانه‌ای آلت) کاملاً موثر است. در ضایعات بزرگ، بدون درگیر کردن اطراف راست روده یا آلت تناسلی، می‌توان با ایجاد برش، قسمت عمده‌ای از توده را برداشت و به دنبال آن با استفاده از الکتروکاتر بافت باقی مانده در سطح پوست را برای جلوگیری از خونریزی منعقد کرد. جراحی تعداد زیاد زگیل، یک روش دردناک است که بهتر است در این شرایط بیمار تحت بیهوشی عمومی یا نخاعی قرار گیرد.

 درد پس از جراحی شایع است و مسکن‌های موضعی مانند ژله لیدوکائین می‌تواند در بیماران مفید باشد.  میزان عود پس از درمان در یک آزمایش ۲۲٪ بود، در حالی که تاثیر پودوفیلین ۴۴٪ است.
برداشتن زگیل به وسیله‌ی جراحی
می‌ توان برای برداشتن زگیل‌ها (به خصوص زگیل های بزرگ دستگاه تناسلی) و درمان دهانه رحم دستگاه تناسلی، یک عمل جراحی ساده با چاقوی جراحی یا کورت انجام داد. این روش به طور کلی در افراد مقاوم به بیماری کاربرد دارد و در یک مجموعه جراحی سرپایی انجام می ‌شود. ضایعات منفرد پس از استفاده از بی ‌حسی عمومی یا موضعه‌ای، با چاقو برداشته شده و نمونه جراحی برای تجزیه و تحلیل میکروسکوپی ارسال می‌شود.

 موفقیت جراحی در طی یک سال پس از جراحی، ۳۵-۷۲٪ از افراد را شامل می‌شود، بررسی‌ها موفقیت جراحی را به اندازه لیزر می‌دانند.

بیمارانی که چند ضایعه کوچک در ناحیه‌ی بیرونی آلت تناسلی دارند، می‌توانند زگیل خود را در مطب تحت بی‌ حسی موضعی بردارند. پوست زیرین با لیدوکائین ۱٪ بی‌ حس می ‌شود و زگیل‌ها با تیغه چاقو شماره ۱۵ برداشته می‌شوند. برای بستن پوست سالم پس از جراحی ممکن است یک یا ۲ بخیه لازم باشد.

 برای افرادی با رشد بدخیم سلول‌ها، جراحی موس انتخاب خوبی است. جراحی موس را می‌توان توسط متخصصان پوست آموزش دیده، برای برداشتن بافت در مناطقی حساسی که به حداکثر حفاظت نیاز دارند، انجام داد. در این روش از آسیب شناسی پوستی، همراه با برداشت محافظه کارانه ضایعات بدخیم استفاده می‌شود. ممکن است در مدیریت زگیل‌های بدخیم نیز کمک ویژه ای باشد.

منبع...


برچسب: جراحی الکتروشیمیایی،درمان زگیل،زگیل تناسلی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۳۹:۴۵ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)