پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

نحوه استفاده از اسویکس ۷۵

استفاده از اسویکس ۷۵
قبل از شروع مصرف اسویکس ۷۵ (کلوپیدوگرل) و در هر بار مصرف مجدد، راهنمای دارویی ارائه شده توسط داروساز خود را بخوانید و اگر سوالی داشتید حتما از پزشک متخصص قلب و عروق بپرسید.

این دارو را طبق دستور پزشک و به طور معمول یک بار در روز، به صورت خوراکی با یا بدون غذا مصرف کنید.اسویکس را به طور مرتب مصرف کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید. 

برای فراموش نکردن دوز مصرفی، هر روز این دارو را در یک ساعت مشخص بخورید. دوز و طول دوره ی درمان بر اساس شرایط پزشکی و پاسخ به درمان تعیین می شود. اگر این دارو را برای جلوگیری از لخته شدن بعد از کاشت استنت یا دیگر موارد مشابه مصرف می کنید، طبق دستور پزشک و بسته به روش و نوع استنت، این دارو را برای ماه ها، تا سال ها باید همراه با آسپیرین مصرف کنید.

برای جزئیات بیشتر و خطرات توقف زود هنگام با پزشک خود مشورت کنید. حتی در صورتی که احساس و حال خوبی دارید، باید مصرف این دارو را تا زمانی که دکتر قلب شما تعیین کرده، ادامه دهید.

بدون مشورت با پزشک مصرف این دارو را هرگز قطع نکنید.
در هنگام استفاده از این دارو از خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت خودداری کنید، مگر این که پزشک یا داروساز گفته باشد که این کار را با خیال راحت انجام می دهید. 

گریپ فروت می تواند احتمال عوارض جانبی این دارو را افزایش دهد. از دکتر یا داروساز خود برای جزئیات بیشتر در این مورد پرس و جو کنید.

در صورت مشاهده علائم عدم کارایی این دارو، مانند علائم حمله قلبی یا سکته مغزی (مانند درد قفسه سینه، درد در فک و یا بازوی چپ، تنگی نفس، تعریق غیر معمولی، ضعف در یک طرف از بدن، مشکل در صحبت کردن، تغییرات ناگهانی بینایی، گیجی) فورا درخواست کمک های پزشکی کنید.

منبع:

https://drmarashizadeh.com/%d8%a7%d8%b3%d9%88%db%8c%da%a9%d8%b3-%db%b7%db%b5/


برچسب: اسویکس ۷۵،دکتر قلب،بیماری قلبی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۴:۳۶ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)