پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

دلایل درد قفسه سینه مرتبط با هضم غذا

سوزش سر دل یا سوزش معده
از خواب بیدار شدن با درد قفسه سینه ممکن است به دلیل سوزش معده باشد، که در این صورت شما باید به دنبال درمان معده ی خود باشید. سوزش سر دل هنگام خوابیدن در شب یا بعد از غذا خوردن، ممکن است اتفاق بیفتد و به طور بالقوه منجر به بروز درد در سمت راست قفسه سینه می شود.  سوزش سر دل معمولا به دلیل ریفلاکس اسید معده ایجاد می شود، این عارضه زمانی رخ می دهد که اسید معده به سمت حلق حرکت می کند.

دیگر علائم مربوط به این مورد عبارت است از:

احساس سوزش در گلو
مشکل در بلعیدن
احساس گیر کردن غذا در گلو
احساس طعم اسیدی در پشت گلو
سنگ صفرا
سنگ صفرا و حملات کیسه صفرا می توانند باعث بروز درد در سمت راست بالای شکم شوند و این درد می تواند تا قفسه سینه شما نشر یابد. حملات کیسه صفرا می تواند زمانی اتفاق بیفتد که سنگ های صفراوی، باعث انسداد در مجرای صفراوی و یا لوله کیسه صفرا شده باشند. صفرا به تجزیه چربی های غذا کمک می کند و حمله های صفراوی معمولا پس از خوردن غذا اتفاق می افتد، ولی این حملات ممکن است در هر زمان دیگری نیز رخ دهند.

دیسفاژی (یا همان اختلال بلع)
اختلال در بلع یا دیسفاژی، بالای حلق یا پایین مری را تحت تاثیر قرار می دهد و بلع آن را دشوار و دردناک می کند. این امر همچنین می تواند منجر به بروز درد در قفسه سینه شود.

پانکراتیت (معروف به پانکراس ملتهب)
درد قفسه سینه یکی از علائم مستقیم پانکراتیت نیست. پانکراتیت می تواند باعث ایجاد درد در قسمت فوقانی شکم شود که می تواند تا کمر منتشر شود و منجر به ناراحتی قفسه سینه شود. پانکراتیت، التهاب پانکراس است و هنگامی اتفاق می افتد که آنزیم های گوارشی، در حالی که هنوز در لوزالمعده شما هستند شروع به کار می کنند. این کار، سلول های پانکراس را تحریک می کند و باعث التهاب آن می شود.

دیگر علائم مربوط به این عارضه عبارت است از:

تب
حالت تهوع
نبض سریع یا تپش قلب
احساس دردی که بعد از خوردن غذا شدیدتر می شود.

 

دکتر مرعشی زاده متخصص قلب و عروق در تهران


برچسب: درد-قفسه-سینه،درد-قلب،سوزش-معده،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۳:۳۷ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)