پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

سفید کردن دندان چیست؟

سفید کردن دندان ها یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی در حوزه دندان پزشکی است که راهی سریع و مقرون به صرفه برای زیبا کردن خنده است. به طور کلی برای مردان و زنان ارزش برابری دارد، سفید کردن دندان ها برای هر نوع خواسته و در هر زمان از زندگی برای تمام افراد در درسترس است. به صورتی که از سفید کردن حرفه ای که در مدت یک جلسه یک ساعته در مطب یا کلینیک دندان پزشکی انجام میشود تا استفاده از کیت های سفید کننده خانگی که در داروخانه ها موجود هستند و محلول های آن در درسترس میباشند.

عملا افرادی که از محلول های سفید کننده استفاده میکنند بهبودی متوسط و قابل توجهی در درخشندگی دندان ها و سفید شدن لبخندشان مشاهده میکنند. محلول سفید کننده اثر تغییر رنگ دائمی ندارد و نیاز به استفاده از موارد نگهدارنده برای اثرات طولانی مدت میباشد.

تفاوت بلیچینگ و سفید کردن دندان
براساس گفته های FDA، بلیچینگ فقط مربوط به زمانی است که دندان ها از نمای طبیعی خود سفیدتر شوند. این کار به شدت به محصول هایی که حاوی سفید کننده هایی نظیر پراکسید هیدروژن یا پراکسید کربامید هستند تکیه دارد.

سفید کردن دندان چیست؟
واژه ی “سفیدکردن” به نحوی دیگر، به بازسازی مجدد رنگ سطح دندان با زدودن آلایش ها و مواد باقی مانده روی دندان است. پس به زبان تخصصی، هر محصولی که برای پاک کردن دندان استفاده میشود (مانند خمیر دندان) یک سفید کننده درنظر گرفته میشود. البته، واژه ی سفید کننده از واژه بلیچینگ بهتر به نظر می رسد، پس بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، حتی زمانی که حاوی مواد بلیچینگ باشد.

بلیچینگ دندان چیست؟
مواد بلیچینگ به سفید کننده هایی که در مطب استفاده میشوند اطلاق می گردد، جایی که استفاده از پراکسید هیدروژن در زمان محدود، قدرت بالا و اثر سریع است. در هنگام بلیچینگ غلظت پراکسید هیدروژن بین ۴۰ تا ۹ درصد است.
درمقابل آن، ماده بلیچینگی که در خانه استفاده میشود، پراکسید کربماید با اثری آهسته تر است، ماده که به پراکسید هیدروژن شکسته میشود و عمل میکند. پراکسید کربماید تقریبا یک سوم پراکسید هیدروژن قدرت دارد. این به معنی آن است که محلول ۱۵ درصد پراکسید کربماید اثری برابر با محلول ۵ درصد پراکسید هیدروژن خواهد داشت.

برای ماندگاری طولانی مدت بلیچینگ دندان چه اقداماتی لازم است ؟
برخی از اقدامات بعد از بلیچینگ را میتوان انجام داد تا دندان های سفید شده را بتوان بیشتر نگه داشت:مراجعت سالانه به پزشک برای بلیچینگ مجدد و کنترل دندان ها
خودداری از خوردن غذاهای رنگی مانند قهوه حداقل یک هفته پس از انجام بلیچینگ
تا حد ممکن نوشیدنی های رنگی را با نی بنوشید
بهداشت دهان و دندان را به خوی رعایت کنید و از مسواک و خمیر دندان خوب استفاده کنید.

 

دکتر سمانه شیرانی
دندان پزشک متخصص آسیب شناسی دهان و دندان


برچسب: #سفیدی-دندان، #بلیچینگ، #محلول-سفید-کننده-دندان،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۱۲:۴۵ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)