پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

شروع ژیمناستیک برای بچه ها

شروع ژیمناستیک از چه سنی دیر است؟
شما می توانید ژیمناستیک را از هر سنی که ناگهان علاقه شما به سمت آن بروز می کند شروع کنید، اما اگر می خواهید پس از ۱۲ سالگی ژیمناستیک را شروع کنید بهتر است به سراغ ژیمناستیک تفریحی بروید.

شروع این ورزش از سن بالای ۱۲ سال ممکن است نتواند زمان کافی را به شما برای به دست آوردن مهارت های لازم را بدهد که بتوانید به کمک آن ها به رقابت با افرادی بپردازید که از دوران کودکی در این رشته بوده اند. علاوه بر این برای شرکت کنندگان در مسابقات ژیمناستیک ماکسیمم سنی نیز وجود دارد.

در برخی تحقیقات، بهترین سن برای شروع ژیمناستیک در دختران در حدود ۱۶ تا ۲۵ سال ذکر شده است.
همچنین طبق اظهارات لزلی کینگ، یکی از مسئولان اصلی در حوزه ژیمناستیک ایالات متحده آمریکا، محدوده سنی ورزشکاران مرد ژیمناستیک در المپیک حدود ۱۷ تا ۲۶ سال است.

آیا ژیمناستیک قد را می سوزاند؟
مسئله اصلی که به کودکان اجازه می دهد ژیمناستیک را زمانی که سن آن ها بالاتر رفته باشد شروع کنند اندازه بدنی آن هاست. یک پسر یا دختر که عضلات بیشتری دارد و فیزیک بدنی او کوچک باشد به عنوان یک کاندیدای مناسب و عالی برای ژیمناستیک به شمار می رود.

داشتن بدنی عضلانی انرژی و قدرت کامل و کافی بدنی لازم را برای انجام حرکات انفجاری نظیر پریدن، پروانه زدن و موارد این چنینی به همراه دارد و کودکانی با جسه ریز تر توانایی این که بتوانند حرکات و چرخش ها را سریع تر انجام بدهند دارند.

شروع ژیمناستیک برای بچه ها
شما به راحتی می توانید کلاس های ژیمناستیک را برای کودکانی با دو سال سن پیدا کنید، اما بسیاری از مربیان و متخصصین می گویند بهتر است برای شروع این کار منتظر باشید تا کودک شما ۵ تا ۶ سال سن داشته باشد تا در برنامه های حرفه ای ژیمناستیک شرکت کند.

۲-۳ سال 
برای کودکانی با سن کمتر، کلاس های مقدماتی باید با تمرکز بر روی ایجاد آشنایی با بدن و همچنین ایجاد علاقه به ورزش و فعالیت بدنی تشکیل شوند.

کلاس های ترکیبی والدین به همراه کودکان باید بر روی حرکاتی نظیر بالا رفتن از صخره، خزیدن بر روی زمین و پریدن باشد چرا که این حرکات برای کودکان ۲ تا ۳ سال مناسب هستند تا بتوانند تسلط بدنی مورد نیاز و اعتماد به نفس لازم را به دست بیاورند.

۳-۵ سال
کلاس های غلت زدن روی زمین کمی به توان فیزیکی بیشتری نیاز دارند و برای کودک هایی بین ۳ تا ۵ سال مناسب هستند. حرکت های ابتدایی مربوط به ژیمناستیک نظیر سامرسالت، کارتویل و غلت های برعکس به کودکان معرفی می شوند و همچنین فعالیت های مربوط به حفظ تعادل بر روی میله های سطح پایین نیز با شرکت کنندگان کار خواهد شد.

۶ سال
پس از این که کودک شما توانست این حرکات ابتدایی را به خوبی یاد بگیرید، دیگر آماده ورود به کلاس های مقدماتی ژیمناستیک است که معمولا مناسب برای سن ۶ سالگی هستند.

دیگر ورزش ها نیز می توانند در آماده سازی کودکان برای کلاس های مبتدی ژیمناستیک مناسب باشند. رقص باله، کلاس رقص، فوتبال و بیس بال می توانند دقیقا همان مهارت ها، تعادل، اعتماد به نفس و چابکی بدنی لازم را در کودکان شکل دهند تا آماده استفاده از آن ها در ژیمناستیک شوند.

نوجوانان
کودکان بزرگ تر نیز می توانند از شرکت در کلاس های ژیمناستیک بهره ببرند، اما فراموش نکنید که هر چه دیرتر کودک شما کلاس های ژیمناستیک را آغاز کند ، امکان رقابت کردنش با کودکانی که از سنین پایین کار را آغاز کرده اند سخت تر می شود. اما باز هم استثنا در این زمینه وجود دارد. دیانا دو سانتوس، قهرمان جهان برزیلی در رشته ژیمناستیک این ورزش را از سن ۱۲ سالگی شروع کرده بود.

 

باشگاه ورزشی کودکان اسپین | ژیمناستیک تخصصی | ژیمناستیک ریتمیک | ایروبیک | بدنسازی | اسکیت


برچسب: #ژیمناستیک، #ژیمناستیک-بچه-ها، #ورزش-کودکان،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۴۳:۳۹ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)