پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

انوع ماساژ

ماساژتراپی یا ماساژ درمانی با عمل روی بافت‌های نرم بدن به کنترل مشکلات و افزایش سلامتی فرد کمک می‌کند. ماساژ به قدمت تاریخ بشر در فرهنگ‌های غربی و شرقی استفاده می‌شده و یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای تسکین درد بوده است.

انواع ماساژ

ماساژتراپیست باید بهترین نوع ماساژهای متناسب با شرایط شما را بشناسد. هر نوع ماساژی فواید خودش را دارد:

ماساژ ورزشی درد عضلات را قبل و بعد از هر نوع فعالیت ورزشی کاهش می‌دهد و بسته به رشته‌ی ورزشی، می‌تواند تنها بر بخش‌های خاصی از بدن شما متمرکز باشد.

در ماساژ نقاط ماشه‌ای از چرخه‌های پی‌درپی فشار و رهاسازی مناطق خاصی از بدن – که درد را به دیگر مناطق منتشر می کنند – استفاده می‌شود.

ماساژ سنگ داغ منجر به کاهش اسپاسم عضلات می‌شود و با استفاده از یک سنگ داغ صاف که روی مناطق حساس و خاص بدن قرار می‌گیرد، ماهیچه‌ها به حالت تمدد و آرمیدگی عمیق‌تری می‌رسند.

ماساژ درمانی ورزشی

ممکن است این طور به نظر برسد که ورزشکاران قدرتی مافوق بشر دارند، اما همین افراد بسیار مستعد آسیب‌های ناشی از استفاده ی مکرر از گروه خاصی از عضلات هستند. و یکی از دلایلی که ماساژ ورزشی می‌تواند مفید باشد همین مشکل است. ماساژ می‌تواند به فرد کمک کند تا ماگزیمم فعالیت خودش را داشته باشد. اسکات همیلتون، دارنده‌ی مدال طلای المپیک 1984 و سخنران اصلی کنفرانس ملی ماساژتراپی آمریکا در سال 2015، با استفاده از ماساژ توانست سه سال به عمر ورزشی خود اضافه کند و به این ترتیب، ماساژ ورزشی ارزش و اعتبار پیدا کرد.

برخی ورزشکاران حرفه‌ای دلایل خاصی برای استفاده از ماساژتراپی دارند و به همین ترتیب، برخی از ماساژتراپیست‌ها هم معتقدند که حضور آن‌ها در صنعت ورزش دلایل خاصی دارد. امروزه موقعیت شغلی این حوزه خیلی متفاوت از گذشته شده است. خود این حیطه می‌تواند فرصتی باشد که در دنیای ورزش حرفه‌ای وارد شوید، حتی اگر مهارت‌ها و توانایی‌های فیزیکی شما سمت و سوی دیگری داشته باشد.

برخی ماساژتراپیست‌ها همراه تیم‌های ورزشی در سفر هستند.

ماساژتراپی ممکن است به اشکال مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد: قبل و بعد از رویداد ورزشی، بین رویدادها برای حفظ وضعیت بدن، به عنوان توانبخشی و تجدید قوا بعد از آسیب‌های ورزشی.

ماساژتراپیست‌ها اغلب با دیگر متخصصان خدمات درمانی ورزشی در ارتباط هستند.

خدمات ماساژ ورزشی در مجموعه ورزشی مدرن انجام می شود.

کاربرد ماساژ تراپی ورزشی

ماساژ ورزشی در اصل برگرفته از تکنیک‌های ماساژ سوئدی است و روی ماهیچه‌هایی متمرکز است که به طور مکرر تحت فشار و استفاده‌ی زیاد هستند، و در حقیقت بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت معمول، این‌ها عضلاتی هستند که به عنوان بخشی از ورزش یا رقابت، تحت حرکت‌های تکراری و خشن هستند.

ماساژ ورزشی امروزه توسط بسیاری از افراد در صنعت ورزش به عنوان بخشی از فعالیت و برنامه‌ی تمرینی و رقابتی، مورد پذیرش قرار گرفته است. به این معنی که ورزشکار می‌تواند در دوره‌ی پیش از رقابت وضعیت بهتری داشته باشد و دوره‌ی ریکاوری مورد نیازش کاهش پیدا کند و سریع‌تر به جلسات تمرینی خود برگردد، و این یعنی یک جلسه‌ی تمرینی بهتر و مفیدتر بعد از رقابت. انعطاف‌پذیری هم یکی از اجزای لازم هر رقابت ورزشی است.

خیلی‌ها این موضوع را درک نمی‌کنند اما ماساژ ورزشی ویژگی‌هایی دارد که واقعاً برای ورزشکاران لازم است. هدف قرار دادن عضلات و تاندون‌ها در بدن، بخش کلیدی تمرینات ورزشی است. نتایج مطالعه‌ای در سال 2010 در آمریکا نشان داد که درد عضلات در ورزشکارانی که قبل و بعد از تمرینات استقامتی ماساژ ورزشی دریافت می‌کنند، کاهش چشمگیری نشان می‌دهد.

 

باشگاه ورزشی بانوان مدرن | یوگا | تی آر ایکس | ایروبیک | فیتنس


برچسب: #ماساژ، #انواع-ماساژ، #ماساژ-درمانی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۱:۵۲ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)