پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

انواع ارضا شدن زنان

ارگاسم در زنان فقط در مورد لذت نیست، بلکه جنبه‌ی مهمی از سلامت زنان است چرا که فرآیند رهاسازی هورمون‌ها را راه‌اندازی می‌کند که منجر به آرامش بدن، کاهش استرس، کاهش افسردگی و ایجاد فرصت‌هایی برای بهبود ذهنی و جسمی کامل می‌شود.

انواع ارضا شدن زن

سه نوع ارضا شدن زن عبارت است از:

کلیتورال

واژینال

مخلوطی از واژینال و کلیتورال

ارگاسم کلیتورال رایج‌ترین نوع ارگاسم است. ۷۵ درصد زنان برای رسیدن به ارگاسم نیاز به تحریک کلیتوریس دارند. ارگاسم واژینال به این معنی است که یک زن می‌‌تواند بدون تحریک کلیتورال و از طریق دخول واژینال به ارگاسم برسد.

با این حال طبق آخرین پژوهش‌ها، ارگاسم واژینال چیزی جز یک افسانه نیست، چرا که خود واژن به لحظ آناتومیک قادر به ایجاد ارگاسم نیست. زنان لذت‌بخش‌ترین تجربه را ترکیب ارگاسم واژینال و کلیتورال می‌دانند.

نقطه جی در زنان کجا قرار دارد؟

نقطه‌ی جی در  دهه‌ی پنجاه توسط متخصص زنان آلمانی به نام ارنست گرافنبرگ کشف شد، اما وجود آن هنوز هم محل بسیاری از بحث‌هاست.

بسیاری معتقدند که این نقطه همان امتداد کلیتوریس است. عده‌ی دیگری فکر می‌کنند رواج این موضوع فقط به نفع شرکت‌های تولید‌کننده‌ی کالاهای جنسی است.

اعتقاد بر این است که نقطه‌ی جی در ۲ تا ۳ سانتیمتر دیواره‌ی جلویی و دور از ورودی واژن قرار دارد. هنگام لمس، یک دکمه‌ی برجسته است و فشار روی آن می‌تواند حس پری مثانه را القا کند، اما بعد از مدتی، این احساس ناپدید می‌شود. در پوزیشن‌های خاصی، تحریک نقطه‌ی جی می‌تواند احساسات شما را شدت بخشد.

علت به ارگانیسم نرسیدن زن چیست؟

طبق یک مطالعه، حدود ۳۳ درصد زنان هیچ‌گاه ارگاسم را تجربه نمی‌کنند. دلایل عدم ارضا شدن زن به دو دسته تقسیم می‌شود:

دلایل روان‌شناختی

کنترل بیش از حد روی هیجان‌ها

اعتماد به نفس پایین و ترس از اشتباه کردن

ترس از بارداری

تجربه‌ی منفی در اولین رابطه

ترومای روان‌شناختی

استرس

دلایل فیزیولوژیکی

اختلالات هورمونی

اختلال در کارکرد سیستم عصبی و قلبی - عروقی

مصرف دارو (به خصوص داروهای ضد افسردگی)

به طور کلی، درمان فقدان ارگاسم یا آنورگاسمی بر اساس دلیل این مسئله تعیین می‌شود. گاهی اوقات، کافی است یک پوزیشن جدید را امتحان کنید یا بیشتر بر پیش‌نوازی تمرکز کنید.

فقدان ارگاسم در ابتدای زندگی جنسی یک فرد نرمال به نظر می‌رسد، به خصوص در مواردی که زن در ابتدا از نظر جنسی ضعیف است. در موارد دیگر، ممکن است یک اختلال ارگاسمیک زنانه وجود داشته باشد که نیاز به مراجعه به پزشک دارد.

 

دکتر عباس انتظاری

مرکز آموزش و درمان بیماری های جنسی

متخصص پزشکی اجتماعی و طب پیشگیری


برچسب: #ارضا، شدن، زنان،#ارگاسم، در، زنان،#واژینال،#کلیتورال،#نقطه، جی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۳۱:۱۱ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)