پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

برنامه غذایی

دستورالعمل ضروری برنامه غذایی برای لاغر کردن
از آن جایی که تفاوت های بین آقایان و بانوان در زمینه رژیم های غذایی و فیتنس بسیار کم هستند، اگر یک خانم در اجرای برنامه ای که انتخاب کرده است دقت نداشته باشد، احتمال شکست خوردن وی در آینده بالا خواهد بود.

یک زن نه تنها باید به این موضوع دقت کند که تفاوت هایش با آقایان چگونه باید در رژیم غذایی و فیتنس مورد نظر قرار گیرد، بلکه یک سری از نکات و ترفند های کلی در این حوزه را نیز باید مد نظر خود قرار دهد.

با این که دو دستورالعمل مهم برای پیگیری یک برنامه مورد نظر داشتن ورزش منظم و دنبال کردن رژیم غذایی هستند، اگر در مورد دستورالعمل های موجود ایده واضحی نداشته باشید، احتمال شکست شما وجود دارد. اگر با دقت تمامی دستورالعمل ها را دنبال نکنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

برای کمک به شما جهت اجتناب از شکست، تعدادی از دستورالعمل های ضروری را در ادامه با هم مرور می کنیم:

نوع درست از چربی را در میزان مناسب مصرف کنید.
با این که در نگاه اول اینطور به نظر می رسد که عدم مصرف هیچگونه چربی در رژیم غذایی ایده خوبی است، اما انجام چنین کاری به دو دلیل زیر اشتباه است:

اول از همه این که چه بخواهید و چه نخواهید برای سالم ماندن باید به مصرف چربی ادامه دهید. نه تنها چربی ماده ای است که بدن شما آن را به انرژی تبدیل می کند، بلکه باید حتما از چربی استفاده کنید تا بدین وسیله بدن شما به حالت زمستان که بالا در موردش حرف زدیم نرود.
دوم این که برخی از انواع چربی ها برای شما بسیار مفید هستند و این غافلگیرکننده است. به عنوان مثال چربی های اسیدی امگا 3. این چربی ها که معمولا در داخل ماهی وجود دارند دارای مزایای متعددی هستند که یکی آن ها کاهش ریسک مریضی و مشکلات قلبی است.
مصرف پروتئین را متوقف نکنید
گاهی اوقات افرادی که در رژیم هستند تصمیم می گیرند که ناگهان به سمت سبزیجات رفته و گیاه خوار شوند. آن ها این کار را می کنند چرا که از نظرشان عدم مصرف گوشت، شیر، تخم مرغ و دیگر غذاهی مشابه می تواند به آن ها در کاهش وزن سریع کمک کند. اگر شما هم چنین برنامه ای دارید پیشنهاد می کنیم همچین کاری نکنید.

تمامی غذاهای ذکر شده در بالا دارای پروتئین هستند. بدن شما به این ماده نیاز دارد تا علاوه بر حفظ عضلات و حجم آن ها، عضلات جدیدی بسازد. بدون پروتئین هیچ کدام از این موارد تحقق نخواهد یافت. بدیهی است که برای سالم ماندن هم باید حجم عضلات شما حفظ شود و عضلات جدید ساخته شوند.

اگر به خاطر افزایش وزن مربوط به مصرف پروتئین نگرانی دارید، استفاده از گوشت بدون چربی و شیر کم چرب می تواند به شما در اجتناب از این مشکل کمک شایانی کند.

میزان مصرف قند و شکر خود را کنترل کنید
داشتن یک برنامه رژیمی و فیتنس قطعا شما را وادار می کند به باشگاه بروید. با این که رفتن به باشگاه یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت و رسیدن به وزن ایده آل به شمار می رود، ممکن است ناخواسته غذاهای نا سالمی را در آنجا مصرف کنید. به عنوان مثال نوشیدنی های انرژی زا. اکثر این نوشیدنی ها می توانند انرژی شما را افزایش دهند چرا که حجم زیادی قند در آن ها وجود دارد.

میزان قندی که بدن شما دریافت می کند تاثیر زیادی بر روی سطح انسولین آن دارد. انسولین ماده ای است که بدن شما می سازد و از آن برای تبدیل قند به انرژی استفاده می کند. هرچه قند خون شما بالاتر باشد، انسولین تولیدی بدن شما نیز برای تبدیل بیشتر خواهد شد. هر چه شکر بیشتری در بدن شما تبدیل به انرژی شود، چربی کمتری تبدیل به انرژی می شود.

هر چه بدن شما چربی کمتری را تبدیل به انرژی کند، باید بیشتر ورزش کنید تا بتوانید چربی باقی مانده را بسوزانید و نتیجتا دنبال کردن برنامه رژیمی و فیتنسی که دارید سختتر از حالت عادی خواهد بود. بالا بودن سطح قند در خون شما می تواند منجر به بروز بیماری هایی نظیر دیابت شود.

برای این که بتوانید هم سلامت خود را حفظ کرده و هم به وزن ایده آل برسید، باید حتما برنامه رژیمی و فیتنسی که انتخاب کرده اید را منظم و با دقت دنبال کنید. انجام این کار نیازمند دنبال کردن دستورالعمل هایی است که در بالا آن ها را ذکر کردیم. با توجه به این که توانستیم همه این موارد را به خوبی برایتان شرح دهیم امیدواریم بتوانید راحت تر به اهداف خود برسید.

باشگاه ورزشی مدرن | یوگا | تی آر ایکس | ایروبیک | فیتنس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۳:۲۴ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (0)