پزشکی و سلامتی پزشکی و سلامتی .

پزشکی و سلامتی

بهترین تمرینات آمادگی جسمانی

ورزش های لازم برای کودکان بیمار

برنامه آمادگی جسمانی معمول روزانه برای تمام کودکان و نوجوانان لازم است. متاسفانه گاهی اوقات کودکان به علت بیماری های زمینه ای مزمن به اندازه ای که لازم است فعالیت بدنی انجام نمی دهند.

در صورتی که بیشتر کودکانی که بیماری های مزمن دارند میتوانند فعالیت متوسط بدنی که باعث تعریق و اندکی تنفس سریع شود را انجام دهند. قبل از این که کودک شما هر گونه تمرینات آمادگی جسمانی را انجام دهد باید ابتدا با پزشک کودک خود درباره این مساله صحبت کنید.

در صورت لزوم ممکن است پزشک به شما پیشنهاد کند که قبل از شروع ورزش به یک فیزیوتراپیست مراجعه کنید تا تناسب قلبی ریوی را برای کودک شما فراهم کند.

هر چه ازین جلسات درمانی بگذرد و آمادگی کودک شما بیشتر شود انجام ورزش های مختلف برایشان راحت تر خواهد بود.

کودکان و نوجوانانی که بیماری مزمن دارند میتوانند از ورزش های انعطافی، وزنه زدن های سبک و ورزش های کاردیو مانند دویدن بهره ببرند.

هم چنین آن ها میتوانند ورزش هایی فشرده که انرژی زیادی لازم دارند مانند پرش از مانع را نیز انجام دهند.

در ادامه به تعدادی از راهکار های موجود برای برخی از بیماری های مزمن اشاره میکنیم:

آرتریت ایدیوپاتیک جوانان

بیماری است که باعث ایجاد درد و تورم در مفاصل میشود.

کودکان و نوجوانانی که آرتریت آن ها خیلی حاد نیست میتوانند به راحتی بدون بدتر شدن علائم بیماری ورزش کنند. بهتر است این افراد ورزش های کششی و استقامتی را انجام دهند.

ورزش های آبی مانند شنا از آن جا که فشار کمتری به مفاصل ایجاد میکند میتواند برای این بیماران بسیار مفید باشد.

تمرینات فشرده مانند دویدن باعث تقویت عضلات میشود. اگر آرتریت بیمار در وضعیت ثابت باشد بیمار میتواند این دسته از ورزش ها را نیز انجام دهد هر چند باید قبل از شروع این ورزش ها با پزشک مشورت کرد.

 

هموفیلی
یک نقص ژنتیکی است که در آن خون در بدن بیمار به خوبی لخته نمی شود.

کودکانی که به هموفیلی مبتلا هستند باید قبل از شروع هر گونه ورزشی و حتی برخی از فعالیت ها مانند فعالیت هنری نیز با پزشک مشورت کند.

ورزش کردن در این افراد باعث تقویت عضلات و محکم تر شدن مفاصل میشود که این امر دوره های خون ریزی را در این افراد یه تاخیر می اندازد.

دوچرخه سواری دویدن و شنا از ورزش هایی هستند که برای کودکان هموفیلی بسیار مناسب اند.

بهتر است نکاتی را درباره بیماری کودک خود در قالب چند یادداشت به مربی و یا معلم ورزش کودک خود بدهید تا از آسیب و خون ریزی در کودک شما جلوگیری شود.

آسم
بیماری است که باعث اختلال در تنفس فرد میشود.

کودکانی که آسم دارند تا وقتی که علائم آن ها تحت کنترل باشند محدودیتی در انجام تمرینات آمادگی جسمانی ندارند.

تمرینات آمادگی جسمانی به بیماران کمک میکند تا عضلات تنفسی خود را قوی تر کنند.

فعالیت هایی مانند شنا کمتر از فعالیت هایی که تنفس زیاد لازم دارند مثل دویدن میتواند برای کودکان آسمی مشکل ایجاد کند.

بهتر است درباره علائم حملات آسمی در کودک خود اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید در صورت شروع حمله آسمی در کودک اقدامات لازم را شروع کنید.

فیبروز سیستیک
یک بیماری ژنتیکی که باعث میشود بافت مخاطی افراد ضخیم و چسبنده شود که این مساله باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم تنفس و گوارش فرد میشود.

کودکان مبتلا به فیبروز کیستیک تا وقتی که علائم آن ها تحت کنترل باشد میتوانند هر نوع تمرین آمادگی جسمانی انجام دهند هر چند باید قبل از شروع هر گونه ورزشی با پزشک کودک خود مشورت کنید.

ورزش هایی که باعث افزایش ضربان قلب و افزایش ظرفیت ریه ها شود مانند شنا کوهنوردی و پیاده روی های طولانی در این افراد بسیار مناسب است.

باشگاه ورزشی کودکان اسپین


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۵:۴۵ توسط:سلامت پدیا موضوع: نظرات (1)