Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  آب-آلوده آب-آلوده

پزشکی و سلامتی

تاثير آب آلوده بر سلامت كودكان

 
آب نقش مهمي در هيدراته شدن و سلامت دارد. تقريبا 70 % از بدن انسان از آب تشكيل شده است و انسان  براي سالم نگه داشتن بدن و بهبود كيفيت زندگي خود به آب سالم و بهداشتي نياز دارد. بنابراين دسترسي به آب سالم و بهداشتي مطابق با استانداردهاي جهاني از حقوق اوليه شهروندي براي انسان ها در تمام نقاط دنيا به حساب مي آيد. در ايران آب هاي سطحي و زيرزميني بر اساس استانداردهاي تعيين شده در تصفيه خانه آب مورد تصفيه قرار مي گيرند .

يك واقعيت مهم و وحشتناك در ارتباط با سلامتي كودكان وجود دارد. بر اساس آمارهاي ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهاني WHO، بيماري هاي منتقله از آب، علت اصلي مرگ و مير كودكان زير پنج سال در دنيا به شمار مي آيند ، به طوريكه هر 90 ثانيه يك كودك بر اثر بيماري هاي منتقله از آب مي ميرد. تقريبا 160 ميليون كودك در جهان در اثر استفاده از آب آلوده و مسائل بهداشتي ناشي از مصرف آب، دچار سوء تغذيه مزمن و اختلال در رشد رنج مي ببرند. 

تاثير نوشيدن آب آلوده بر سلامت كودكان
آلاينده هاي سمي موجود در آب براي كودكان بسيار خطرناك مي باشد. دليل اين امر اين است كه كودكان در مقايسه با بزرگسالان به ازاي هر كيلوگرم وزن خود آب بيشتري مصرف مي كنند ، در نتجه كودكان بيشتر در معرض خطرات ناشي از آب آلوده مي باشند. از آنجاييكه بدن كودكان در حال رشد مي باشد مصرف آب آلوده بر بافت ها و اندام هاي در حال رشد آنها تاثير مي گذارد و باعث مشكلات جسمي و ذهني در كودكان مي شود و در موارد شديد مصرف آب آلوده باعث مرگ كودكان مي شود.

براي حفظ سلامت كودكان خود بايستي از بهداشتي و سالم بودن آب اطمينان حاصل كنيم. يكي از روش هاي سالم سازي آب در منازل استفاده از دستگاه تصفيه آب خانگي مي باشد.

ارتباط بين آب آلوده و مرگ و مير كودكان
مطالعات سازمان يونيسف نشان مي دهد كه تقريبا نيمي از مرگ و مير كودكان زير پنج سال در كشور هاي در حال توسعه و كشورهايي از جمله هند، پاكستان، نيجريه، چين و كنگو اتفاق مي افتد. در اين كشورها درصد قابل توجهي از مردم به آب آشاميدني سالم و بهداشتي دسترسي ندارند. مصرف آب آلوده و تصفيه نشده منجر به انواع بيماري هاي منتقله از آب مانند هپاتيت ، حصبه ، يرقان ، اسهال خوني و مشكلات پوستي در كودكان و بزرگسالان مي شود.

منبع:

ني ني سايت

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/8/26 ساعت: ۰۳ توسط:salamatpediaco :